توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر پر رنگ‌تر شود


توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر پر رنگ‌تر شود

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: انجام فرضیه امر به معروف و نهی از منکر به منظور نشر نیکی‌ها بیش از پیش مورد توجه آحاد مردم و مسوولان قرار بگیرد.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی روز شنبه در دیدار با محمد رضا برازش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) ابراز داشت: در زمان حاضر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در حد انتظار جدی گرفته نمی‌شود.

وی ادامه داد: امر به معروف فقط در حرف و سخن است و در کشور در نهایت ضعف است و آن طور که اسلام می‌خواهد در بخش‌های مختلف مانند بازار رعایت نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید از درون خانواده جدی گرفته شود و والدین در آموزش این فریضه الهی به فرزندان کوشا باشند.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: باید تلاش شود جهل در کشور ریشه کن شود و عقل و علم در جامعه ترویج یابد.

آیت الله شاهچراغی توجه و تلاش برای نشر سیره رضوی را اقدامی مهم در انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و از جشنواره آهوان به عنوان جشنواره‌ای فاخر یاد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این دیداربا تاکید بر اینکه در طراحی جشنواره ملی هنرهای جدید آهوان باید بر تولید محتوا متناسب با معارف رضوی و برای فضای مجازی متمرکز بود، تاکید کرد: برگزارکنندگان جشنواره آهوان به دنبال تولید محتوا در موضوع دینی با تاکید بر معارف رضوی هستند تا از طریق فضای مجازی فرهنگ رضوی در جامعه توسعه و ترویج شود.

فرشید فلاح یادآور شد: اولین دوره جشنواره ملی هنرهای جدید رضوی آهوان قرار است در سه رشته چیدمان و آثار محیطی، پرفورمنس و هنرهای تجسمی، و هنرهای دیجیتال برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی(آهوان) با هدف گسترش فرهنگ و معارف رضوی، بهره‌گیری از زبان و بیان هنر در آشنایی با سیره امام هشتم، رجوع به پشتوانه‌های فرهنگی و هنری در حوزه معارف رضوی و شناسایی استعدادهای خلاق فعال در عرصه هنرهای جدید طراحی شده است.

اعلام فراخوان و ثبت نام در جشنواره آهوان از اول مرداد آغاز شد و تا پایان آبان امسال ادامه دارد و شرکت برای عموم در این جشنواره آزاد است، هر هنرمند نیز می‌تواند حداکثر با سه اثر در جشنواره شرکت کند.

ارسال آثار فقط از طریق سامانه اینترنتی جشنواره به نشانی "Semnanshamstoos.ir" امکان‌پذیر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟