آموزش و پرورش مازندران نسبت به خطاپذیری انتخاب رشته کامپیوتری هشدار داد


آموزش و پرورش مازندران نسبت به خطاپذیری انتخاب رشته کامپیوتری هشدار داد

ساری - ایرنا - معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران نسبت به خطاپذیری زیاد انتخاب رشته کامپیوتری که از سوی برخی از مراکز غیرمجاز تبلیغ می‌شود ، هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران ، اسفندیار نظری گفت که مراکز غیرمجاز در بیشتر مواقع، انتخاب رشته رایانه‌ای را در دستور کار قرار می‌دهند که چنین کاری غیرقانونی و با درصد اشتباه بالا همراه است ، چون متغیرهای دیگری از شرایط داوطلب باید در رایانه ثبت باشد که این مراکز چنین اطلاعات و خدماتی ندارند.

وی با تاکید بر این که آموزش و پرورش با مراکز غیرمجاز مشاوره انتخاب رشته دانشگاهی برخورد جدی می‌ کند ، افزود : در استان ۲۲ پایگاه مشاوره انتخاب رشته زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت دارد و خانواده‌ها و دانش آموزان از مراجعه به مراکز دیگر خودداری کنند.

نظری بر ضرورت هوشیاری خانواده ها در روزهای انتخاب رشته دانشگاه برای کنکوری ها تاکید کرد و گفت : با آغاز انتخاب رشته قبول شدگان کنکور، شاهد افزایش تبلیغات و فعالیت مراکز غیرمجاز هستیم که با دریافت هزینه‌های چند میلیون تومانی، ضمانت تایید انتخاب رشته می‌دهند، اما تاکنون هیچکدام پاسخگوی نتایج پس از انتخاب رشته نبودند.

وی افزود : هر دانش آموزی برای انتخاب رشته دانشگاهی دارای ۱۵۰ اولویت است و بهتر است قبول شدگان، علاقه مندی، استعداد، بومی گزینی، شرایط اقتصادی و تردد را ملاک اصلی انتخاب رشته قرار دهند.

نظری توضیح داد : درواقع باید دید جامعه به چه مشاغلی نیازمند است و توجه بیشتر بر آن گرایش ها قرار گیرد.

دبیر ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش مازندران از خانواده ها خواست تا در صورت مشاهده فعالیت مراکز غیرمجاز انتخاب رشته، مراتب را با شماره تلفن ۳۳۳۲۰۵۷۶ اطلاع دهند.

انتخاب رشته دانشگاهی که از روز چهارشنبه دوم مهر ماه آغاز شد ، تا ساعت ۲۴ امروز شنبه ادامه خواهد داشت.

در کنکور سراسری امسال مازندران ۴۹ هزار شرکت کننده داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات