یکهزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به عشایر کشور پرداخت شد


یکهزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به عشایر کشور پرداخت شد

ساری - ایرنا - مدیرکل دفتر امور تعاونی‌های عشایری سازمان امور عشایر کشور گفت که در چند سال‌ اخیر یکهزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره در اختیار عشایر کشور قرار گرفت.

به گزارش روز شنبه جهاد کشاورزی مازندران ، عزت الله حسینی در مراسم معارفه مسئول جدید اداره امور عشایری مازندران با اظهار این که کمک به عشایر موجب امنیت غذایی کشور شده است ، افزود : اکنون تولید سالانه گوشت قرمز در کشور به ۴۵ هزار تن رسیده است.

وی با بیان اینکه ۲۴۴ تشکل عشایری در کشور فعال است که ۹۵ درصد عشایر در قالب این تشکل‌ها ساماندهی شده اند، گفت : یکی از برنامه های جدی سازمان امور عشایر ایران ، کاهش مصرف علوفه دام به صورت خام است.

حسینی بهره‌وری در قالب زنجیره تولید گوشت قرمز را مهم و ضروری توصیف کرد و افزود : نگرش سازمان امور عشایر بر این است طرح‌هایی مانند زنحیره تولید گوشت قرمز ، گیاهان دارویی و صنایع دستی را گسترش دهد تا بهره‌وری در تولید افزایش یابد.

مدیرکل دفتر امور تعاونی‌های عشایری سازمان امور عشایر کشور گفت : در چند سال اخیر ۱۱۵ هزار تن کنسانتره در اختیار عشایر قرار گرفت تا مشکلی در تامین نهاده برای دام‌های خود نداشته باشند.

وی با اشاره به انرژی‌های نو در قالب نصب پنل خورشیدی رایگان در مناطق عشایری استان های کشور ، افزود : در حال حاضر ۲۴ هزار خانوار عشایری از این انرژی‌ استفاده می‌کنند که از شاخص‌های معیشت خانوارهای عشایری است.

بر اساس گزارش جهاد کشاورزی مازندران در این مراسم باحکم کرمعلی قندالی، معاون وزیر و رییس سازمان امور عشایر کشور،حجت الله شعبانی به سمت سرپرست اداره امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی مازندران منصوب و از زحمات چندین ساله سید صمد کاظمی قدردانی شد.

طبق آمار رسمی سه هزار و ۸۰۰ خانوار عشایر بومی و یک هزار و ۶۰۰ خانوار عشایر غیر بومی با حدود ۲ میلیون ۴۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین در استان مازندران زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟