مبارزه با آفات در 235هزار هکتار از اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد انجام شد


مبارزه با آفات در 235هزار هکتار از اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد انجام شد

گچساران - ایرنا - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:در سال زراعی گذشته (مهر سال 1398 تا شهریور امسال) مبارزه با آفات و بیماری در 235 هزار هکتار از باغ ها و مزارع استان انجام شده است.

حسین لایقی مطلق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این میزان مبارزه با آفت هایی مانند جوندگان،مگس مدیترانه ای و سن غلات برای بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

وی بیان کرد:مبارزه با انواع آفت ها و بیماری ها در سطح باغستان ها،مزارع،گلخانه و سایر زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به صورت مداوم با حضور کارشناسان پهنه های جهاد کشاورزی انجام می شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال زراعی گذشته همچنین مبارزه بیولوژیک با آفت هایی مانند شپشک آرد آلود مرکبات و کرم سیب در یکهزار و ۴۵۰ هکتار از باغستان های استان انجام شده است.

حسین لایقی مطلق با اشاره به اهمیت مبارزه باآفت ها و حفظ نباتات برای تحقق جهش تولید افزود: مبارزه بیولوژیک در باغ های مرکبات مناطق گرمسیری، سیب و محصولاتی مانند لوبیا و گوجه فرنگی درسال جاری هدفگذاری شده است.

مبارزه بیولوژیک به معنی استفاده از عامل زنده و دشمن طبیعی یک آفت بر علیه آن است که این امر کاهش استفاده از سموم شیمیایی را به دنبال دارد.

کنترل بیولوژیک به‌عنوان روشی علمی، عملی و بسیار بی‌خطر برای انسان و محیط زیست مورد توجه کارشناسان است.

وی تاکید کرد:کاهش استفاده از سموم شیمیایی و پایین آمدن قیمت تمام شده محصول برای تولیدکننده از مهمترین مزایای مبارزه بیولوژیک است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حمله آفت ملخ به باغ ها،مزارع و مراتع استان های همجوار گفت:در یک سال گذشته ۲۲۶هزار و ۴۰هزار هکتار از مراتع و مزارع این استان در برابر آفت ملخ با مشارکت کارشناسان و نیروهای داوطلب پایش شده است.

لایقی مطلق تاکید کرد: این میزان زمین کشاورزی و مرتع در گچساران، باشت، بویراحمد، کهگیلویه و سایر شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد پایش شده است.

استان ۷۲۳هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۰هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

سالیانه۹۱۰هزار تن محصول کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش کاپیتان استقلال به توهین زشت به پلیس