طرح هادی و آسفالت 9 روستای مراغه در حال اجراست


طرح هادی و آسفالت 9 روستای مراغه در حال اجراست

مراغه - ایرنا - مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه گفت: هم اکنون اجرای طرح هادی و آسفالت روستایی در 9 روستای این شهرستان در حال اجراست.

خلیل احمدیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا، طرح‌های هادی روستایی در روستاهای کهق، قلعه خالصه، کرده ده و قوم تپه با حدود ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در حال اجراست.

وی ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات ملی نیز آسفالت پنج روستای آغ کند ثمرق، آشان، سعید آباد، اوخچی و محسن آباد نیز اجرا می شود.

احمدیان اضافه کرد: همچنین اجرای طرح مطالعه و بازنگری طرح های هادی روستایی در ۱۵ روستای بخش مرکزی و سراجوی این شهرستان نیز توسط بیناد مسکن انقلاب اسلامی انجام می شود.

وی گفت: در راستای تداوم طرح های عمران روستایی نیز، طرح هادی ۱۰ روستای اکیس، آشان، کهلان، تازه کند قشلاق، محسن آباد، خلیفه کندی، گویجه قلعه، چلان سفلی و هرق نیز در انتظار تامین اعتبارات استانی برای آغاز عملیات اجرایی است.

وی افزود: همچنین طرح سنگ فرش معابر روستای قراتلو و مسیر گشایی و جابجایی تاسیسات روستای علویان و نیز جابجایی تیروهای برق در ۵۰ روستای این شهرستان نیز با تامین اعتبارات استانی اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح های عمران روستایی نیز ۱۵ هکتار از اراضی روستایی در روستاهای هریس، آلماچوان، صومعه آشان و قیه بلاغی تملک و ۱۰ قطعه زمین روستایی نیز به روستایی واگذار شده است.

بهسازی بیش از یک هزار واحد مسکونی در روستاهای مراغه

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه گفت: از ابتدای سال تاکنون، یک هزار و ۶۰ واحد مسکن روستایی با بهره گیری از تسهیلات و کمک های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهای این شهرستان نوسازی و بهسازی شده است.

احمدیان افزود: در این مدت، ۲ هزار و ۵۰۰ ملک روستایی توسط این بنیاد استعلام و کارشناسی شده و ۶۰۰ جلد سند مالکیت روستایی نیز صادر شده است.

وی ادامه داد: امسال، ۷۱ واحد روستایی و ۱۱ واحد مسکونی شهری از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه احداث شده است.

احمدیان اضافه کرد: همچنین ۱۱۶ واحد مسکونی روستایی، ۲۰ واحد شهری و ۱۲۰ واحد مسکونی در مناطق محروم از تسهیلات تعمیر مسکن استفاده کرده اند.

وی افزود: در این مدت، برای ۲۱۷ واحد از محل اعتبارات حوادث و نیز برای ۱۰۰ واحد دیگر کمک بلاعوض از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت شده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!