چرا CSP ها باید وارد عمل شوند شتاب اینترنت اشیا


خانه‌های سراسر جهان هرروز بیشتر از روز قبل به اینترنت متصل می‌شوند؛ می‌توانید درحالی‌که روی کاناپه خانه یله کرده‌اید، نور چراغ‌ها یا تهویه را تنظیم کنید. بازیگران صنعت «ابر» با سرعت بیشتری در خانه‌ها حاضر می‌شوند، تعداد دستگاه‌هایی که ما به آن‌ها وابسته‌ایم، از دستیاران صوتی گرفته تا اسپیکرها و غیره، افزایش...

خانه‌های سراسر جهان هرروز بیشتر از روز قبل به اینترنت متصل می‌شوند؛ می‌توانید درحالی‌که روی کاناپه خانه یله کرده‌اید، نور چراغ‌ها یا تهویه را تنظیم کنید.
چرا CSP ها باید وارد عمل شوند شتاب اینترنت اشیا
بازیگران صنعت «ابر» با سرعت بیشتری در خانه‌ها حاضر می‌شوند، تعداد دستگاه‌هایی که ما به آن‌ها وابسته‌ایم، از دستیاران صوتی گرفته تا اسپیکرها و غیره، افزایش می‌یابند.
اینترنت اشیا با اتکا به‌سرعت، قدرت و تأخیر کم ۵G باعث افزایش این نوآوری‌ها و کاربردها نیز خواهد شد. از سوی دیگر، COVID-۱۹ رفتار مشتریان را متحول کرده و بسیاری از آن‌ها در خانه می‌مانند و همین امر باعث تقاضای سرعت بیشتر و باکیفیت‌تر و همچنین سرگرمی‌های دیجیتال خانگی شده است.
این امر فرصت‌های زیادی را برای ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطاتی یا سی‌اس‌پی‌ها (CSP) فراهم آورده است تا بتوانند اعتماد کاربران را جلب کنند و وفاداری‌شان را افزایش دهند.
علیرغم اینکه شرکت‌های فناوری سعی دارند بهترین دستگاه‌های هوشمند را بسازند و راه‌اندازی کنند و درحالی‌که اپراتورهای شبکه موبایل برای ارائه خدمات و پیاده‌سازی پوشش ۵G با یکدیگر رقابت می‌کنند، مشتری امروز هنوز وعده‌های خانه متصل را آن‌طور که باید، تجربه نکرده است.
برعکس، گسست‌ها و فناوری‌های مجزای بسیاری وجود دارند که صرفاً راه‌حل‌های point-to-point ارائه می‌دهند، تنظیمشان دشوار است و اتصال بین دستگاه‌ها را ممکن نمی‌سازند. صنعت به بازیگری نیاز دارد که بتواند اکوسیستم شخصی‌سازی‌شده و هماهنگی را ایجاد کند که سیستم‌های فناوری را در برمی‌گیرد. در این میان تولیدکنندگان دستگاه‌ها، ارائه‌دهندگان پلتفرم و طراحان برنامه‌های رایانه‌ای و همچنین شرکت‌ها باید نیازهای مهم مشتریان را که به‌طور روزافزون در حال افزایش است، برطرف کنند.
وابستگی مشتریان به خدمات CSPها طی دوره پاندمی COVID-۱۹ که از خانه کار می‌کنند و محتوای سرگرمی و خبری بیشتری مصرف می‌کنند، افزایش‌یافته است. پهن باند ثابت و وایرلس بنیان‌های تجربه خدمات زنده هستند و به‌این‌ترتیب سی‌اس‌پی‌ها هستند که باید نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.
سی‌اس‌پی‌ها می‌توانند با بهبود اکوسیستم به مشتریان کمک کنند که دستگاه‌های هوشمند خود را به‌طور یکپارچه مورداستفاده قرار دهند و درعین‌حال امنیتشان در شبکه حفظ شود؛ سی‌اس‌پی‌ها همچنین می‌توانند خدمات را برای هر کاربر و در همه گروه‌های سنی شخصی‌سازی کنند و دستورالعمل‌هایی برای یکپارچه‌سازی ارائه دهند. سی‌اس‌پی‌ها با روش‌های استراتژیک، سرمایه‌گذاری روی زیرساخت و همچنین بهبود فرهنگ سازمانی‌شان می‌توانند از این فرصت بهره ببرند.
تجربه همه‌چیز است
اخیراً سازمان مقررات رسانه‌ای آفکام (Ofcom) اشاره‌کرده است که قراردادهای بیش از ۲۰ میلیون خانوار بریتانیا با ارائه‌دهندگان پهن باندشان به پایان رسیده و به همین دلیل در حال پرداخت هزینه‌های اضافی هستند. سی‌اس‌پی‌ها در حال حاضر موظف شده‌اند که پایان قرارداد را به مشتریان خود اطلاع دهند. این الزام، یکی از مسائلی است که بر رقابت تأثیر می‌گذارد و همچنین باعث می‌شود ارائه‌دهندگان بر تجربه مشتری تمرکز کنند. ارائه این خدمات یکپارچه اولین راه سی‌اس‌پی‌ها برای بهبود تجربه مشتریان است؛ آن‌ها باید بتوانند نسبت به امینت دستگاه‌هایشان، اتصال باکیفیت، به‌روزرسانی‌های خودکار نرم‌افزارها و همچنین عیب‌یابی شبکه اطمینان حاصل کنند. وقتی مشتریان به سیستم‌های موجود در خانه و داده‌هایشان اعتماد داشته باشند، مرحله بعدی کار سی‌اس‌پی‌ها از راه می‌رسد که قدرت تمام‌عیار اینترنت اشیا را نشان دهند.
داده، داده، داده
داده دارایی جدید کسب‌وکارها است و اینترنت اشیا سهم زیادی در تولید داده‌ها دارد. سی‌اس‌پی‌ها می‌توانند با کسب رضایت قانونی مشتریان و روندهای شفاف، داده‌ها را به‌صورت قانونی و اخلاقی در مورد اینکه مشتریان چه زمانی، چگونه و چرا از دستگاه‌های هوشمندشان استفاده می‌کنند، جمع‌آوری کنند. این داده‌ها برای سی‌اس‌پی‌ها که می‌خواهند خدمات آتی خود را شخصی‌سازی کنند، اهمیت بنیادین دارد و بسیار ارزشمند است؛ زیرا به سی‌اس‌پی‌ها درک درستی نسبت به هر خانوار می‌دهد و آن‌ها می‌توانند درنتیجه این بینش‌ها، تجربه کاربری متناسب به مشتری ارائه دهند و درعین‌حال به تولیدکنندگان دستگاه‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات کمک کنند که پیشنهادهایشان به بازار را بهبود بخشند.
برندگان مسابقه اینترنت اشیا
فرصت ارائه محصولات و خدمات امن، متصل و همه‌جانبه به مشتریان همین حالا است. اکوسیستم خانه ابزارهای تولیدکنندگان دستگاه‌ها، ارائه‌دهندگان پلتفرم، طراحان اپلیکیشن و غیره را دربرمی‌گیرد. سی‌اس‌پی‌ها قبلاً هم توانسته‌اند اعتماد مشتریان را در زمینه اتصال فراهم آورند، بنابراین می‌توانند با انتخاب‌های صحیح، نقشی پیشتاز در حوزه اینترنت اشیا داشته باشند و امکان نوآوری و رشد بیشتر را برای همه فراهم کنند. البته باید اشاره کرد که گاه تضمینی وجود ندارد که برندهای تحول‌آفرین که وضعیت موجود را به چالش می‌کشند، با نتیجه مطلوب مواجه شوند.
تعلل تا عمل
همچنان که مشتریان بیشتر سراغ محصولات متصلی می‌روند که همه‌چیز را در زندگی‌شان متحول می‌کند (از بهبود بهداشت و درمان تا سبک زندگی و کار). مشتریان خواستار یکپارچه‌سازی بیشتر، کارایی بهتر و تکامل مداوم‌تر هستند. کسب‌وکارهایی که تقاضای مشتری در زمینه اینترنت اشیای یکپارچه و امن را برطرف می‌سازند، ضرورت وجودی خودشان را اثبات می‌کنند. این رقابت آغازشده و اگر سی‌اس‌پی‌ها در آن شرکت کنند، احتمال پیروزی‌شان بالا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش