TSMC در سال 2024 به تراشه 2 نانومتری دست پیدا خواهد کرد


TSMC در سال 2024 به تراشه 2 نانومتری دست پیدا خواهد کرد

رسانه کلیک – شرکت تایوانی TSMC که اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه در دنیا است، تا سال 2024 به تولید انبوه تراشه‌های 2 نانومتری خواهد رسید.  به نظر می‌رسد که شرکت TSMC به یک موفقیت بزرگ در زمینه تحقیق و توسعه تراشه‌های خود دست پیدا کرده است. این بار بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده تراشه در دنیا قصد […] نوشته TSMC در سال 2024 به تراشه 2 نانومتری دست...

رسانه کلیک – شرکت تایوانی TSMC که اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه در دنیا است، تا سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه تراشه‌های ۲ نانومتری خواهد رسید.

به نظر می‌رسد که شرکت TSMC به یک موفقیت بزرگ در زمینه تحقیق و توسعه تراشه‌های خود دست پیدا کرده است. این بار بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده تراشه در دنیا قصد دارد تا تراشه‌های ۲ نانومتری خود را در‌ آینده‌ای نزدیک تولید کند.

منابع تامین‌کننده این شرکت اعلام کرده‌اند که این تراشه ۲ نانومتری از یک معماری ترانزیستور جدید به نام MBCFET استفاده می‌کند. در تراشه‌های ۳ و ۵ نانومتری از معماری ترانزیستور FinFET استفاده می‌شود. تولید این تراشه باعث می‌شود که این شرکت بار دیگر به موفقیت بزرگی بین رقبای خود مانند شرکت سامسونگ برسد.

مقامات شرکت TSMC اعلام کرده‌اند که احتمالا نرخ ریسک تولید آزمایشی در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به ۹۰ درصد خواهد رسید و به این شرکت کمک می‌کند تا سفارشات زیادی از تولیدکنندکان بزرگ تلفن همراه مانند اپل در‌ آینده دریافت کنند. علاوه بر یان این شرکت برنامه‌ریزی کرده است تا در سال ۲۰۲۴ به مرحله تولید انبوه این تراشه‌ها برسد.

این شرکت از سال ۲۰۱۹ یک تیم تحقیق و توسعه را به تحقیق درباره راه عملی تولید تراشه‌های ۲ نانومتری اختصاص داده است. این تیم باید تمام هزینه‌ها، سازگاری تجهیزات، بلوغ و عملکرد تکنولوژی و تمام جوانب را بررسی می‌کردند.

این کمپانی علاوه بر اینکه در حال تلاش برای تولید این تراشه‌ها تا سال ۲۰۲۴ است، تلاش می‌کند تا به فکر آینده نیز باشد. TSMC در حال حاضر در حال تحقیق روی تراشه‌های یک نانومتری است و دیگر تکنولوژی‌های احتمالی آینده را نیز بررسی می‌کند. با استفاده از این تکنولوژی‌ها، این شرکت تایوانی فاصله زیادی با رقیب خود یعنی شرکت سامسونگ می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟