39 شکارچی غیرمجار در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند


39 شکارچی غیرمجار در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند

زاهدان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: 39 شکارچی غیرمجار از ابتدای سالجاری تاکنون در این استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وحید پورمردان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این متخلفان بیشتر در مناطق لار زاهدان، چاه نیمه و پناهگاه حیات وحش زابل توسط یگان حفاظت محیط زیست استان شناسایی و دستگیر شدند.

وی بیا بیان اینکه از این افراد اسلحه و سایر ادوات شکار کشف شده است افزود: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده به همراه مستندات مکشوفه به مقام قضایی تحویل داده شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: هرگونه تله گذاری و شکار حیات وحش اعم از پرنده و پستاندار، خلاف قوانین و مقررات بوده و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی ادامه داد: چندی پیش با توجه به جذب اعتبارات توسط این اداره‌کل و ضرورت افزایش ضریب نفوذ در مناطق و طبیعت سیستان و بلوچستان توسط یگان حفاظت و کارشناسان محیط زیست در موضوعاتی مانند مراقبت و کنترل و همچنین مباحث کارشناسی ۲ پاسگاه محیط بانی در استان تجهیز شد.

پورمردان اظهارداشت: بر اساس اولویت‌ها و ضرورت‌های خاص محیط زیست در موضوعاتی مانند طبیعت و حیات وحش، تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی استان عامل موثری در حفظ و مراقبت از محیط زیست است.

وی افزود: با توجه به تنوع اقلیمی و گسترش مناطق در پهنه وسیع سیستان و بلوچستانو تنوع کم نظیر گونه‌های حیات وحش، انجام خدمت در محیط زیست با مباحث متفاوتی روبروست و در شرایط کنونی با توجه به نیاز مبرم پاسگاه‌های محیط بانی سطح استان نیازمند تجهیز و تعمیر جذب اعتبارات هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق