میزان بدهی های سپیدرود 12 میلیارد تومان اعلام شد


میزان بدهی های سپیدرود 12 میلیارد تومان اعلام شد

رشت - ایرنا - فهرست کامل بدهی های سپیدرود رشت مشخص و میزان آن بیش از 12 میلیارد تومان اعلام شد.

مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: لیست کامل بدهی های باشگاه سپیدرود اعلام و طی نامه ای که به مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان ارسال شده، میزان بدهی و تعهدات این باشگاه از سال ۹۴ تا ۹۹ مبلغ ۱۲ میلیارد و ۷۶۸ میلیون تومان برآورد شد.

رادنی دیدار افزود: البته در این نامه تاکید شده که در صورت ارایه رای کمیته انضباطی در مورد بازیکنانی که تمرینات تیم را ترک کرده اند، مبلغ مذکور اندکی کاهش و به نزدیکی ۱۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین در این لیست میزان کمک هایی که از سوی اشخاص و نهادها نیز به حساب باشگاه واریز شده مشخص شده که بر این اساس ، دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور، استانداری گیلان ، شورا و شهرداری رشت و مناطق آزاد از جمله اشخاص و نهادهایی بودند که به حساب کیومرث بیات، افشین ناظمی و مجید جعفرزاده پول واریز کردند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر میزان کمک های اسپانسر باشگاه نیز اعلام شده و در لیست طلبکاران سپیدرود نام افرادی دیده می شوند که حضور بسیار کوتاهی در باشگاه سپیدرود داشته و یا مقام و مسئولیت آن ها چندان مشخص نیست.

وی اضافه کرد: البته این بدهی ها مربوط به امسال نمی شود و از زمان حضور سپیدرود در لیگ های دسته دوم ، دسته اول و لیگ برتر است که هر ساله انباشته شده و اکنون به این رقم رسیده است.

وی یادآرو شد: این در حالی است که این باشگاه نیاز به کمک های استانی بلاعوض و یا وام دارد تا خریداران رغبت به دراختیار گرفتن سپیدرود را داشته باشند و از طرف دیگر حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از این بدهی ، حداکثر باید تا دو هفته دیگر پرداخت شود.

وی در ادامه گفت: پیش از این مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان از متقاضیان خرید سپیدرود خواسته بود برای خرید باشگاه سپیدرود اقدام کنند که البته مقرر شد که قبل از هرگونه نقل و انتقال امتیاز این باشگاه، میزان بدهی های سپیدرود مشخص شود که هم اینک نیز این امر انجام شده است.

مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل تدابیر اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال استان، باشگاه سپیدرود در مالکیت افرادی قرار گرفت که به جای درآمدزایی نسبت به انباشت بدهی های باشگاه اقدام کردند.

دیدار تصریح کرد: فقط در زمان علی کریمی بخشی از بدهی ها پرداخت شده بود و بخش دیگری از بدهی ها نیز در حال پرداخت بود که وی نیز در اعتراض به عدم کمک مسئولان، از این تیم جدا شد و بار دیگر شاهد آن هستیم که امروز مبلغ قابل توجهی بدهی به باشگاه تحمیل شده که مشخص نیست چه کسی باید آن را بپردازد و چه کسی مسئول این بدهی ها می باشد.

وی اظهار کرد: به هر حال امیدواریم که یکی از خریداران این شرایط را قبول کرده و تیم ریشه دار و قدیمی سپیدرود رشت را در اختیار بگیرد تا وضعیت این تیم پرطرفدار هرچه زودتر مشخص و با قدرت در رقابت های لیگ دسته دوم حضور یابد.

وی افزود: این در حالی است که به دلیل مشخص نبودن وضعیت تیم فوتبال سپیدرود رشت، اغلب بازیکنان در حال ترک این تیم هستند و به همین دلیل باید در سریعترین زمان، تکلیف مالک این باشگاه مشخص شود.

۶ گروه برای خرید امتیاز باشگاه سپیدرود رشت داوطلب شده اند که قرار است کمیته ای با هماهنگی فرمانداری شهرستان رشت، اداره کل ورزش و جوانان استان، هیات فوتبال گیلان و حوزه نظارتی و امنیتی و نماینده دادستانی در خصوص مالکیت این تیم تصمیم گرفته و همچنین وضعیت مالی و امنیتی خریداران در کمیته مذکور بررسی شود.

تیم فوتبال سپیدرود رشت که فصل گذشته در رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور حضور داشت، با قرار گرفتن در رتبه هفدهم جدول رده بندی ۱۸ تیمی این مسابقات، به رقابت های لیگ دسته دوم کشور سقوط کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403