تفاهم نامه 2 هزار و 500 شغل برای خانواده ایثارگران لرستان منعقد شد


تفاهم نامه 2 هزار و 500 شغل برای خانواده ایثارگران لرستان منعقد شد

خرم‌آباد – ایرنا – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تفاهم نامه‌ای به منظور ایجاد 2 هزار و 500 شغل ویژه فرزندان شاهد و ایثارگر، روز شنبه پنجم مهرماه با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان منعقد شد.

به گزارش ایرنا علی آشتاب در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه افزود: مفاد آن باید طی پنج سال و در قالب ۱۰ ماده و ۴۱ بند اجرایی شود.

وی اظهار داشت: به موجب این توافق، ایجاد اشتغال پایدار، ارائه تسهیلات در حوزه کارآفرینی و خوداشتغالی و ارائه آموزش‌های لازم برای مهارت افزایی کارجویان با همکاری دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار قرار می گیرد.

آشتاب گفت: در این راستا باید از تسهیلات اشتغال پایدار و روستایی برای جامعه هدف استفاده شود و مراکز کاریابی نیز نسبت به معرفی خانواده ایثارگران به واحدهای تولیدی توجه داشته باشند چراکه در صورت بکارگیری این افراد، مشوق و معافیت هایی برای کارفرمایان لحاظ می شود.

وی در خصوص تسهیلات اشتغال پرداخت شده به جامعه ایثارگران و نهادهای حمایتی لرستان ادامه داد: تاکنون ۱۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهزیستی، کمیته امداد امام (ره) و بانک های عامل به سه هزار و ۲ طرح با اشتغال سه هزار و ۴۲۰ نفر پرداخت شده است .

وی تاکید کرد: برای کارفرمایانی که کارجویان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران را جذب کنند مشوق هایی از جمله پرداخت حق بیمه سهم کارفرما، پرداخت یک سوم حقوق و همچنین کاهش مالیات در نظر گرفته می شود.

لرستان بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ شهید و ۸۳۷ نفر آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و اکنون ۲ هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵ درصد، ۶ هزار و ۳۷۹ جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد و ۲۶۳ نفر جانباز ۷۰ درصد به بالا در این استان هستند که با تبعات و عارضه های مجروحیت همچنان مبارزه می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری