120 نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس در آبادان تجلیل شدند


120 نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس در آبادان تجلیل شدند

آبادان - ایرنا - همزمان با پنج مهر سالروز عملیات شکست حصر آبادان 120 رزمنده پیشکسوت و ایثارگر هشت سال جنگ تحمیلی روز شنبه در آبادان تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا فرمانده قرارگاه کربلا جنوب غرب کشور در آیین تجلیل از مدافعان آبادان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در سازمان منطقه آزاد اروند گفت: رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل در مقابل رژیم بعث عراق که از سوی مه کشورهای دنیا حمایت و پشتیبانی می‌شد سلاحی جز ایمان و اراده پولادین نداشتند.

سردار پاسدار احمد خادم‌سیدالشهدا بیان کرد: دفاع مقدس، جلوه‌گاه پرشکوه‌ترین حماسه ایثارگری و قله بلند پایداری و غیرت ملتی با شرف در سایه رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) است که برای خاک، ناموس و کیان ایران اسلامی جانفشانی کردند.

وی افزود: دفاع مقدس تابلوی حماسه آفرینی، دلاورمردی‌ و رشادت‌ زنان و مردان و رزمندگان در صحنه‌های دفاع علیه کفر جهانی بود تا بتوانیم در مقابل تهاجم دشمن بایستیم و پایداری کنیم.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور با اشاره به نقش رزمندگان در شکست تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی بیان کرد: اگر امروز با مشکلاتی در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنیم و مردم صبر و بردباری، و متانت به خرج می‌دهند، ادامه از خودگذشتگی و ایثارگری و ارزش‌هایی است که در هشت سال دوران دفاع مقدس مشهود و نمایان بود.

سردار پاسدار خادم‌سیدالشهدا افزود: روزی هزینه حفظ ارزش‌ها در برابر گزند دشمنان، تقدیم جان و از خودگذشتگی و ایستادگی در جبهه‌های در برابر دشمن بود اما امروز هزینه‌ای که در مقابل افراد مخالف افکار و عقاید و ارزش‌ها باید بپردازیم، در جنگ اقتصادی است که بر زندگی مردم نیز تاثیر گذاشته است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی در آبادان گفت: آبادان در حوزه آبزی پروری و کشاورزی دارای ظرفیت‌های مستعدی است که می‌توان با احیای آن زمینه اشتغال را در منطقه فراهم کرد.

امام جمعه آبادان نیز در این آیین گفت: فرهنگ، سیره و روش زندگی شهیدان همواره در جامعه اسلامی زنده باقی خواهد ماند و امیدواریم به لطف خداوند متعال بتوانیم با تداوم راه شهدا مسوولیت خطیری که برعهده داریم را به خوبی انجام دهیم.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور بیان کرد: امنیت و آرامش امروز کشور بیش از هر چیز مرهون خون‌ پاک و مطهر گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس است؛ دورانی که پیروزی را برای همه مسلمانان و پیروان راستین اسلام ناب محمدی(ص) به همراه داشت و موجب شد حتی یک وجب از خاک ایران به دشمن واگذار نشود.

وی با بیان این که هم اکنون در حال ظهور و پیدایش نسل سوم انقلاب هستیم، افزود: رشادت‌ها و جانفشانی رزمندگان اسلامی در برابر دشمن بعثی باید به نسل‌ جدید انقلاب منتقل شود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور حرکت در مسیر شهیدان برای تداوم راه امام و انقلاب اسلامی را ضروری دانست و افزود: ولایتمداری و تاسی از فرهنگ اهل بیت (ع) به مفهوم ادامه دادن راه شهداست.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز در این آیین گفت: مردم آبادان‌ از زن و مرد و عشایر غیور، همگی در هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم بودند و همه آنها جزو رزمندگان اسلام به شمار می‌روند.

سید زین‌العابدین موسوی افزود: امنیت پایدار امروز جامعه را مدیون خون مطهر شهدا و ایثارگری رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی در تداوم دستاوردهای پیروزی هشت سال دفاع مقدس است، بیان کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای آشنایی نسل جوان با دستاوردها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس است.

در این آیین با گرامیداشت حماسه آفرینی مدافعان آبادان در روزهای محاصره این شهر، از جمعی از سرداران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !