افزون بر 23 تن سویا و چوب قاچاق در آران و بیدگل کشف شد


افزون بر 23 تن سویا و چوب قاچاق در آران و بیدگل کشف شد

کاشان- ایرنا- فرماندار آران و بیدگل گفت: یک تن و 375 کیلوگرم چوب و 22 تن سویای قاچاق به عنوان نهاده دامی در 6 ماهه نخست سال‌جاری در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل بایبوردی روز شنبه در این زمینه به خبرنگاران بیان کرد: واحدهای صنفی متخلف امسال نزدیک به ۱۵۰ میلیون ریال با ثبت هفت مورد تخلف از گشت و بازرسی ۸۴ واحد صنفی، جریمه شدند.

وی افزود: گشت و بازرسی‌ها شامل واحدهای لوازم آرایشی و بهداشتی، دخانیات، نهاده‌های دامی، سموم، داروخانه‌ها، فروشگاه‌ها از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان در ۶ ماهه نخست سال‌جاری گزارش شده است.

فرماندار آران و بیدگل به تشکیل ۹ پرونده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۲ فقره آن مربوط به قاچاق موتورسیکلت و مابقی در حوزه قاچاق چوب بوده است.

وی اضافه کرد: کشفیات فرماندهی انتظامی شهرستان آران و بیدگل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در ۶ ماهه نخست سال‌جاری پنج هزار نخ سیگار قاچاق، سه هزار قطعه تجهیزات دریافت ماهواره، تعدادی عتیقه‌جات، ۲ هزار عدد ترقه و سه دستگاه موتورسیکلت بوده است.

بایبوردی با اشاره به بازرسی ستاد مبارزه با قاچاق کالای شهرستان آران و بیدگل از داروخانه‌ها در راستای پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: این ستاد در همه‌گیری ویروس کرونا مبارزه با احتکار و قاچاق کالاهای بهداشتی را در اولویت ماموریت خود قرار داده است.

وی در ادامه گفت: همچنین در راستای رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، با توجه به افزایش قیمت الیاف و نخ مورد نیاز واحدهای تولید فرش ماشینی در آران و بیدگل، بازرسی از این واحدها انجام و ۲ انبار به دلیل ثبت نشدن در سامانه جامع انبارها و جلوگیری از قاچاق کالا با تشکیل پرونده، تحویل اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شده است.

فرماندار آران و بیدگل در ادامه به تشویق مصرف کالاهای داخلی و فرهنگ‎سازی این موضوع با بهره‌گیری از ابزار رسانه‌های جمعی و رسانه‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: جلوگیری از تبلیغات بی‌رویه کالاهای خارجی در رسانه‎های جمعی و رسانه‌های اجتماعی می‌تواند در پیشگیری از رویکرد مصرف کالای خارجی موثر باشد.

وی قاچاق کالا را یک ابرچالش برای اقتصاد کشور دانست و بیان کرد: با وجود برخی اجناس و برندهای خارجی در ایران، قاچاق کالا می‌تواند دامنه گسترده‌ای داشته باشد و ضمن ایجاد اشتغال کاذب، زمینه‌های ورشکستگی صنایع داخلی کوچک و بزرگ را فراهم کند.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر و بیش از ۸۰۰ واحد تولیدی، در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط