آمریکا، راه آموزش دانشجویان بین‌المللی را سد کرد


آمریکا، راه آموزش دانشجویان بین‌المللی را سد کرد

معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام کرد: آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا با بستن راه آموزش آنلاین دانشجویان، بسیاری از دانشجویان بین المللی را بلاتکلیف گذاشته است.

آمریکا، راه آموزش دانشجویان بین‌المللی را سد کرد

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون، کشور‌های زیادی با پیامد‌های ناگوار این همه‌گیری دست‌وپنجه نرم می‌کنند. آموزش یکی از همین جنبه‌هاست و دولت آمریکا با حجم قابل توجهی از مبتلایان، ناچار شده است در برنامه‌ها و راهبرد‌های آموزشی تغییراتی ایجاد کند.

این تغییر در برنامه‌ها تا جایی پیچیده شده است که راه را برای دانشجویان بین‌المللی که به صورت آنلاین تحصیل می‌کنند، سد کرده است. آمریکا برای دانشجویان تحصیل آنلاین، ویزا صادر نمی‌کند، تصمیمی که سرنوشت بخش قابل توجهی از دانشجویان خارجی را که کلاس‌هایشان به دلیل شیوع کرونا آنلاین برگزار می‌شود، تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سردرگمی درباره وضعیت دانشجویان خارجی که کلاس‌های آن‌ها در مراکز آموزش عالی ایالات متحده به خاطر شیوع کرونا آنلاین برگزار می‌شود ادامه دارد.

این اوضاع با اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آغاز شد که گفته بود دانشجویانی که تحصیل خود را به شکل مجازی انجام می‌دهند، ضرورتی ندارد در آمریکا اقامت داشته باشند و باید این کشور را ترک کنند.

بر پایه این سخنان، اداره مهاجرت آمریکا اوایل ژوئیه اعلام کرد دانشجویان خارجی دوره‌های آنلاین باید این کشور را ترک کنند، اما یک هفته بعد در پی افزایش اعتراض‌ها و شکایت‌ها این تصمیم را پس گرفت.

این اداره روز ۲۵ ژوئیه در بیانیه‌ای اعلام کرده دانشجویانی که ویزای آن‌ها قبلا صادر شده می‌توانند برای گذراندن ترم جدید، در صورتی که آنلاین برگزار شود هم وارد آمریکا شوند، اما فعلا ویزای جدیدی برای دانشجویان خارجی این گونه دوره‌ها صادر نمی‌شود.

بسیاری از دانشگاه‌ها و مسئولان محلی ایالت‌های مختلف آمریکا پیش از این علیه تصمیم دولت ترامپ برای اخراج دانشجویان آنلاین به دادگاه شکایت کرده بودند.

یک چهارم مبتلایان کرونا در آمریکا

ایالات متحده درگیرترین کشور جهان با پاندمی کرونا به شمار می‌رود. دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۷ میلیون نفر فراتر رفته است. این دانشگاه همچنین تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور را ۲۰۳ هزار و ۲۴۰ نفر گزارش داده است.

بسیاری از دانشجویان خارجی مراکز آموزش عالی آمریکا به نسبت هزینه بیشتری پرداخت می‌کنند و دانشگاه‌ها و مدارس عالی به شدت به دریافت شهریه از این دانشجویان وابسته‌اند.

با شدت گرفتن شیوع کرونا و افزایش شدید سرایت ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ در آمریکا بسیاری از دانشگاه‌ها مجبور به تعطیل کردن کلاس‌ها و دوره‌های حضوری و ارائه آن‌ها از طریق اینترنت شده‌اند.

بلاتکلیفی هزاران دانشجوی بین‌المللی

تعداد دانشجویان خارجی در آمریکا تا یک میلیون نفر برآورد می‌شود. هنوز مشخص نیست چه تعداد از این دانشجویان برای گذراندن ترم آینده نیاز به ویزای تحصیلی جدید دارند و چه تعداد ویزای خود را قبلا گرفته‌اند.

اغلب مراکز آموزش عالی در ایالات متحده هنوز درباره چگونگی برگزاری کلاس‌های ترم آینده که قرار است از پائیز آغاز شود، تصمیمی نگرفته‌اند.

برخی از دانشگاه‌های شاخص آمریکا، از جمله دانشگاه مشهور هاروارد در نزدیکی بوستون، پیشتر اعلام کرده‌اند که پس از تعطیلات تابستانی تمام کلاس‌های خود را فقط به صورت آنلاین برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟