مسدود شدن 31 حلقه چاه غیر مجاز در استان اردبیل


مسدود شدن 31 حلقه چاه غیر مجاز در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل از مسدود شدن 31 چاه غیرمجاز و نصب 150 کنتور هوشمند نیز بر روی چاههای مجاز نصب از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد.

عباس جنگی مرنی پنجم مهرماه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۳۱ حلقه چاه غیرمجاز در شش ماهه اول سال جاری در استان اردبیل مسدود و مسلوب المنفعه شد که حدود یک میلیون متر مکعب در سال، حجم آب صرفه جویی شده برای منابع آب استان از این فعالیت و اقدام قانونی می باشد.

به گفته وی از سال 92 تاکنون 775 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان اردبیل مسدود شده است که با این اقدام از تخلیه 23 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در سال جلوگیری به عمل آمده است.

وی ادامه داد: هم اکنون 6 هزار و 760 حلقه چاه مجاز در بخش‌های مختلف کشاورزی، شرب، صنعت و خدمات در سطح استان وجود دارد که به طور متوسط سالیانه حدود 220 میلیون مترمکعب آب برداشتی از این چاه‌ها می‌باشد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه با تلاش‌های سنوات قبل شرکت آب منطقه ای اردبیل و مراجع قضایی و انتظامی استان اردبیل، تا آخر سال 98، فقط ۸۲ حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود داشت، اظهار کرد: تعداد ۳۱ حلقه از این چاه‌ها هم در طول شش ماهه اول سالجاری مسدود و مسلوب المنفعه شده است و در حال حاضر نیز ۵۱ حلقه چاه غیرمجاز هم اکنون در سطح استان وجود دارد و برنامه ریزی برای انسداد آتی این چاه‌ها نیز انجام شده است.

جنگی مرنی با اشاره به اینکه ۲۶۰ رشته قنات با مصارف آب حدود ۱۰ میلیون متر مکعب در سال در استان اردبیل وجود دارد، تصریح کرد: بالغ بر ۴ هزار و ۹۰ دهنه چشمه در سطح استان به ثبت رسیده است که مصارف این چشمه‌ها ۶۲ میلیون مترمکعب در سال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل عنوان کرد: در طول سالهای 84 تا 89، 415 دستگاه کنتور بر روی چاه‌ها استان نصب شده است.

وی افزود: در طول برنامه پنج ساله پنجم توسعه نیز 599 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها در سطح استان اردبیل نصب شده است که صرفه جویی حاصل از این اقدام حدود 14 میلیون مترمکعب بوده است.

جنگی مرنی با تاکید بر اینکه در سالهای 96 و 97 تعداد 114 دستگاه کنتور هوشمند در چاه‌های استان نصب شده است یادآور شد: در سال ۹۸ نیز علی رغم محدودیت منابع مالی، با تلاش همکاران معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت، تعداد 58 دستگاه کنتور در چاه‌های استان نصب گردید.

وی در پایان تعداد کنتورهای نصب شده در شش ماهه اول سال ۹۹ را ۱۵۰ دستگاه با صرفه جویی ۴ میلیون مترمکعی عنوان کرد و گفت: اهداف تعیین شده برای نصب کنتور هوشمند در سطح استان در طول سال ۹۹ تعداد ۲۵۰ دستگاه کنتور است که اقدامات لازم در این راستا تداوم دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا