مروری بر مهمترین رویدادهای هفته گذشته استان سمنان


مروری بر مهمترین رویدادهای هفته گذشته استان سمنان

سمنان- ایرنا- کاهش 50 درصدی متوسط خاموشی مشترکان توزیع برق استان، برگزاری مجمع هیات تنیس روی میز استان، مشارکت 285 نفر از بهبودیافتگان کرونا استان در اهدای پلاسما، افتتاح اولین قرارگاه سلامت دهان و دندان به صورت آزمایشی و افتتاح مرکز تحقیقات، تکثیر و معرفی مجدد گورخر ایرانی در پارک ملی کویر گرمسار از جمله مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته...

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از بیست و نهم شهریور تا چهارم مهر ۹۹ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن به همراه لینک متن کامل خبرها در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان در این گزارش آمده است.

اجتماعی

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: شهروندان بهبودیافته از کرونا در استان در قالب پویش شکرانه سلامت ۲۸۵ واحد پلاسما نیمه نخست امسال برای کمک به بهبود مبتلایان به کووید ۱۹ اهدا کردند.

وحید بغدادی پنجشنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بهبود یافتگان از کرونا با شرکت در پویش شکرانه سلامت می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی در پایگاه انتقال خون در ۲ شهرستان سمنان و شاهرود پلاسما اهدا کنند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

اولین قرارگاه سلامت دهان و دندان به صورت آزمایشی در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان روز سه‌شنبه گذشته با حضور معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد که از مهمترین خبرهای اجتماعی استان سمنان در هفته گذشته بود. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: ۴۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از نوع جرائم مالی استان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با همت خیران و بخشش شاکیان پرونده آزاد شدند.

محمدجعفر عبداللهی روز چهارشنبه در آیین آزادی این زندانیان ابراز داشت: فرهنگ به یاد دیگران بودن، کمک کردن و اتحاد، در قالب اقدامی بدیع و نوآورانه با آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در هفته دفاع مقدس در سمنان متجلی شد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: واژگونی خودرو سواری پراید در محور سمنان به دامغان ۲ کشته و ۲ مصدوم برجا گذاشت.

مظفر محمدخانی عصر جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: خودرو سواری پراید ۱۱۱ ساعت ۱۱ و یک دقیقه امروز در کیلومتر ۵۷ محور سمنان به دامغان، محور فرعی روستای دوزهیر واژگون شد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان گفت: شیوع کرونا پسماندهای عفونی مراکز بیمارستانی شهر سمنان را از ۶۰۰ کیلوگرم در روز به حدود یک تن رساند.

حمیدرضا پیوندی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: طبق دستورالعمل‌های بهداشتی پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها در دستگاه‌های مخصوص مانند اتوکلاو و هیدروکلاو بدون سوزانده شدن در حرارت بالا بی‌خطرسازی می‌شود و پس از بی‌خطرسازی با خودروهای مخصوص به محل دفن منتقل و بر اساس استاندارها و دستورالعمل‌ها در کیسه‌هایی مخصوص در گودال‌های حفرشده دفن می‌شود. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان گفت: چهار میلیون و ۱۶۰ هکتار اراضی ملی استان سمنان برای تثبیت مالکیت حدنگاری و مالکیت آن تثبیت شد.

ولی الله عبدی روز سه شنبه در نشست شورای قضایی استان سمنان در سالن اجتماعات اداره کل بازرسی این استان ابراز داشت: حدنگاری تثبیت اراضی و املاک ملی طبق قانون به سازمان ثبت اسناد و املاک محول شده است و طبق قانون باید حدنگاری در مدت پنج سال به طور ۱۰۰ درصدی انجام شود. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

علمی

افتتاح مرکز تحقیقات، تکثیر و معرفی مجدد گورخر ایرانی روز سه شنبه با حضور معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در پارک ملی کویر گرمسار استان سمنان از مهمترین خبرهای محیط زیستی استان سمنان در هفته گذشته بود. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

فرهنگی

مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: امسال چاپ و انتشار ۵۰ عنوان کتاب از سوی این اداره کل به منظور نشر ارزش‌های دفاع مقدس هدف گذاری شده است.

فاطمه مصطفوی فر شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از مجموع ۵۰ کتاب هدف گذاری شده برای چاپ و انتشار در سال جاری، ۱۷ عنوان کتاب تاکنون از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به چاپ رسیده است. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۱۲ طرح سرمایه‌گذاری و زیرساخت گردشگری در استان سمنان در دست اجرا است.

محمد طاهریان روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: ۹ طرح مربوط به ایجاد زیرساخت‌ها و سه طرح مربوط به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان سمنان در حال ساخت است. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

اقتصادی

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: امسال ۳۰ هزار و ۷۷۳ اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی در سه گروه اول، دوم و سوم مشمولان تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم از سوی مودیان مالیاتی تسلیم شد.

جواد انوری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۳۰ هزار و ۹۷ اظهارنامه سال گذشته از سوی مودیان حقیقی امور مالیاتی صاحبان مشاغل در استان سمنان تسلیم شد که آمار نشان دهنده افزایش میزان دریافت اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل در سالجاری است . متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: ۲۶ درصد از تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان در نیمسال نخست سال ۹۹ محقق شد.

اسماعیل غنیان روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان با گذشت ۶ ماه از سال ۹۹ تعداد ۲ هزار و ۶۸۹ شغل ایجاد کردند که معادل ۲۶ درصد تعهد اشتغال کل استان برای امسال بود. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: متوسط زمان خاموشی هر مشترک این شرکت طی ۱۰ سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشت.

سید محمد موسوی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متوسط زمان خاموشی هر مشترک این شرکت ۰.۹۹ دقیقه در روز است، در حالی که این شاخص در سال ۸۸ برای مشترکان استان سمنان ۱.۹۶ دقیقه در روز بود.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراها استانداری سمنان گفت: سهم روستاهای استان از تسهیلات ویژه مناطق روستایی محروم در بودجه کشور ۸۸ میلیارد ریال است.

مهدی صمیمیان شنبه گذشته در نشست تعیین سهمیه بانکهای عامل به منظور پرداخت تسهیلات موضوع جزء ۴ بند و تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: معاونت مناطق محروم و توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری ، تسهیلاتی را از محل موضوع جزء ۴ بند و تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور برای پرداخت به روستائیان در نظر گرفته است. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۵۴ هزار تن پسته تازه با ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال از باغ های استان برداشت شود.

مهدی قرائیان روز چهارشنبه به رسانه ها اظهار داشت: ۲۴ هزار هکتار از باغهای استان به کشت محصول پسته اختصاص دارد که این میزان شامل ۳۷ درصد از مساحت کل باغ ها و معادل ۱۶ درصد از کل سطح سبز کشاورزی استان سمنان است. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

ورزش

برگزاری مجمع انتخاباتی هیات تنیس روی میز استان سمنان شنبه گذشته با نامزدی یک نفر برگزار و انتخاب علی حدادگر با کسب تمام ۱۵ رای به مدت چهار سال به عنوان رییس این هیات از جمله مهترین خبر ورزشی استان سمنان در فته گذشته بود. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

تیم شهرداری شاهرود در رقابت های هفته سوم لیگ برتر بدمینتون بانوان با نتیجه چهار بر یک ذوب روی صبای زنجان را شکست داد .

رقابت های هفته سوم لیگ برتر بدمینتون بانوان پنجشنبه شب گذشته بین تیم های شهرداری شاهرود و ذوب روی صبای زنجان به میزبانی آکادمی بدمینتون شهرستان شاهرود برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها