22 خدمت در مراکز مثبت زندگی به گروه‌های هدف در زنجان ارائه خواهد شد


22 خدمت در مراکز مثبت زندگی به گروه‌های هدف در زنجان ارائه خواهد شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با راه اندازی مراکز مثبت زندگی در این استان 22 خدمت در همه حیطه‌های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری به گروه های هدف تحت پوشش ارائه خواهد شد که سهم بسزایی در کاهش بروز مشکلات این قشر به دنبال دارد.

محمد محمدی قیداری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از ایجاد مراکز مثبت زندگی را ارائه مجموعه ای از خدمات سازمان در یک مرکز و تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در ارائه خدمات سازمان ذکر کرد.

وی یادآورشد: افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت‌ ها و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، افزایش رضایتمندی مردم از خدمات سازمان، افزایش ظرفیت مشارکت بخش غیردولتی و کاهش تصدی‌گری دولت از اهداف این نوع مراکز است.

محمدی ادامه داد: ایجاد مراکز مثبت زندگی گامی مناسب در تجمیع فعالیت های مددکاری در یک واحد برای مددجویان بوده و تاسیس مراکز مثبت زندگی موجب متمرکز شدن خدمات، دسترسی آسان و دریافت خدمات در حداقل زمان ممکن را به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: خدماتی از قبیل آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش های مهارت های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیکی و اوتیسم در این مراکز انجام خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: خدمات مراکز شامل ثبت درخواست و تشکیل پرونده فرزند خواندگی، پاسخگویی به مراجعین، اخذ و بررسی مدارک، پیگیری امور مددکاری خانواده، ارجاع به مراکز بالاتر و سایر دستگاه ها، شناسایی فعال جامعه هدف، انجام استعلامات، پیگیری‌های مورد نیاز جهت صدور مجوز و دیگر موارد مرتبط است.

وی با اشاره به روند صدور موافقت های اصولی مراکز مثبت زندگی در این استان اضافه کرد: تاکنون حدود ۷۷ درصد موافقت های اصولی این بخش در این استان صادر شده است.

به گفته این مسؤول، از ۴۰ مجوز مراکز مثبت زندگی مختص استان زنجان ۳۱ موافقت اصولی صادر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری