جنگ امروز سخت‌تر از دوران دفاع مقدس است


جنگ امروز سخت‌تر از دوران دفاع مقدس است

سنندج - ایرنا - مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه جنگ امروز سخت‌تر از دوران دفاع مقدس است، گفت: اکنون با جبهه دیگری در حوزه تهاجم فرهنگی مواجه هستیم و دشمن به دنبال تغییر در افکار و رفتار جوانان است، بنابراین باید هوشیار بود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علی جعفرنژاد روز شنبه در همایش تجلیل از زنان ایثارگر ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ کردستان اظهار داشت: شرابط امروز بسیار دشوارتر از دوران دفاع مقدس است چرا که دشمن بدنبال استحاله فرهنگی در جامعه اسلامی است و باید با جدیت در برابر این هجمه‌ها ایستاد.

وی با بیان اینکه دشمن وارد خانه‌ها شده و نابودی نسل جوان ما را هدف گرفته است، اضافه کرد: دشمنان تغییر تاکتیک داده‌اند لذا نسل جوان باید مراقب باشد و فریب تبلیغات رسانه‌ای و برنامه‌های شوم آنان را نخورد.

حجت‌الاسلام جعفرنژاد افزود: خانواده‌ها باید بیش از هر زمان دیگری مراقب جوانان خود باشند و وظیفه شان در قبال نیل آینده ساز کشور را به خوبی انجام دهند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان به عظمت نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن از همان ماه‌های اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بدنبال نابودی نظام بود اما موفق به این کار نشد، بنابراین شهریور سال ۵۹ راهبرد جنگ مستقیم را در پیش گرفت.

حجت‌الاسلام جعفرنژاد یادآور شد: رژیم بعثی از همان اوایل جنگ بر طبل عدم مقاومت و تسلیم شدن کوبیدند اما مردم به انقلاب اعتماد و اعتقاد داشته و نه تنها خود را نباختند بلکه بر ایمان‌شان افزوده شد و در نهایت با توکل بر خدا و ایثار و فداکاری نیروهای مسلح بر دشمن پیروز شدیم.

وی با بیان اینکه ۸۴ کشور به صورت مستقیم از رژیم صدام حمایت کردند، افزود: دشمن بعثی قصد داشت در چهار ماه جنگ را به نفع خود تمام و نظام سیاسی دیگری را جایگزین نظام اسلامی کند اما حمایت، وحدت و انسجامی که بین مردم وجود داشت، نگذاشت موفق به نقشه شوم خود شوند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان سهم زنان در دوران دفاع مقدس را بسیار چشمگیر دانست و تاکید کرد: بطور قطع اگر حمایت زنان نبود، روحیه رزمندگان ضعیف می‌شد و قادر به پیروزی در دوران دفاع مقدس نمی‌شدیم.

مسوول سازمان بسیج جامعه زنان در سپاه بیت‌المقدس کردستان هم در این مراسم با بیان اینکه نقش زنان در دوران دفاع مقدس بی‌بدیل است، افزود: زنان ما در دوران دفاع مقدس حماسه‌سازان گمنانی بودند که درس شجاعت و استقامت را به نیروهای مسلح دادند و خود نیز حامی رزمندگان بودند.

بتول سرکانی اضافه کرد: زنان در دوران جنگ تحمیلی دوشادوش مردان به صورت مستقیم به عنوان پزشک یا پرستار و غیرمستقیم در قالب ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ از مرزهای ایران اسلامی حفاظت کردند.

وی با اشاره به وجود هفت هزار زن شهیده دفاع مقدس در کشور، یادآور شد: از این تعداد، ۵۶۲ زن شهیده مربوط به کردستان است ضمن اینکه ۲۰۰ زن ترور در کشور داریم که سهم این استان از آن ۷۱ نفر است.

مسوول سازمان بسیج جامعه زنان در سپاه پاسداران کردستان به وجود ۱۳ بانوی پیشمرگ مسلمان کُرد و بیش از یک هزار و ۶۰۰ زن پشتیبان جبهه و جنگ در استان اشاره کرد و گفت: امروز هم بانوان در عرصه‌های مختلف در کنار مردان برای توسعه کشور در حال فعالیت هستند و از هیچ تلاشی برای پاسداری از نظام اسلامی دریغ نمی‌کنند.

در این آیین از بانوان ایثارگر کردستانی و مادران شهدای دوران دفاع مقدس تجلیل شد.
از ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه به هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی