بیش از 248 هزار مترمربع اراضی دولتی در کردستان رفع تصرف شد


بیش از 248 هزار مترمربع اراضی دولتی در کردستان رفع تصرف شد

سنندج - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن راه و شهرسازی کردستان گفت: 248 هزار و 272 متر مربع از اراضی ملی در محدوده شهرهای این استان طی نیمه نخست امسال از دست متصرفان خارج و با حکم مقام قضایی از آنها خلع ید شده است.

سرهنگ بهروز مهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این میزان اراضی خلع ید شده به ارزش ۸۵۳ میلیارد و ۸۸ میلیون ریال است که در قالب ۳۶ پرونده قضایی و رفع تصرف فوری از دست متصرفان خارج شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۱۱ فقره پرونده مربوط به زمین خواری با پیگیری این یگان به نتیجه رسیده که طی آن ۱۵۷ هزار و ۴۴۲ متر مربع از اراضی تحت تملک دولت به ارزش ۹۸ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال در محدوده شهرهای استان رفع تصرف شده است.

فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن راه و شهرسازی کردستان یادآرو شد: ۲۵ مورد نیز در قالب مامورت‌های رفع تصرف فوری اراضی ملی به میزان ۹۰ هزار و ۸۳۰ متر مربع و به ارزش ۷۵۴ میلیارد و ۶۵۷ میلیون ریال به نتیجه رسیده است.

سرهنگ مهری گفت: بیشتر تصرفات اراضی در این استان به صورت نهال کاری، دیوار کشی، شخم زنی، کشت گندم و ساختمان سازی بوده که بیشترین آن در محدوده شهرهای سنندج، بیجار، کامیاران و سقز بوده است.

وی: تحقق حقوق شهروندی از جمله اهداف تشکیل این یگان بوده و در این راستا برخورد صریح و قاطع با زمین خواران و متصرفان به حریم بیت المال و اراضی ملی با همه توان انجام می‌شود و انتظار می رود مردم با مشاهده این تخلفات ماموران این یگان را با شماره تماس ۱۶۵۶ در جریان بگذارند.

یگان حفاظت زمین و مسکن زیر نظر اداره کل راه و شهرسازی فعالیت می کند و از تابستان سال ۹۵ برای تسهیل در کار حفاظت از اراضی ملی و اجرای احکام رفع تصرف، تشکیل شده است.

مساحت زمین های ملی محدوده و حریم شهرهای کردستان که توسط راه و شهرسازی حفاظت می شود ۴۰ هزار هکتار با ارزش تقریبی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است که تاکنون برای حدود هشت هزار و ۵۰۰ هکتار آن سند ثبتی صادر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!