110 شاعر در سیزدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی شرکت کردند


110 شاعر در سیزدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی شرکت کردند

سنندج - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه سیزدهمین کنگره شعر عاشورایی قروه بصورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: 110 شاعر از سراسر کشور در این دوره کنگره شرکت کردند.

عبید رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیزدهمین کنگره شعر عاشورایی قروه با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا بصورت مجازی و در شبکه های اجتماعی به طور آنلاین برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: از مهمترین اهداف برگزاری کنگره شعر عاشورایی می‌توان به شناسایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورایی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقا سطح کیفی اشعار آئینی و گسترش این بخش از شعر اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان افزود: توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسمات مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهر قروه ازدیگر اهداف برگزاری کنگره سیزدهم است.

رستمی با اعلام اینکه در سیزدهمین کنگره امسال ۱۱۰ شاعر با مجموع ۳۲۳ اثر اشعار خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کردند، گفت: این دوره کنگره شعر عاشورایی توسط عبدالجبار کاکایی، منصور دولتی و مصطفی محدثی خراسانی داوری شده است.

وی تاکید کرد: به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی قرائت اشعار شاعران برگزیده خارج از استان بصورت ضبط شده روی شبکه های اجتماعی اینستاگرام https://instagram.com/kongerh_shere_ashoraii وآپارات به آدرس https://www.aparat.com/kongereh_shere_ashoraii/live پخش زنده می شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: مراسم اختتاحیه کنگره روز چهارشنبه نهم مهرماه ​راس ساعت ۱۰ صبح در آستانه اربعین حسینی آغاز می‌شود.

رستمی اظهار داشت: شاعران در دو بخش اصلی که مربوط به عاشورا و بخش ویژه مربوط به سردار دلها سردار شهید قاسم سلیمانی آثار و سروده های خویش را به دبیرخانه این کنگره ارسال کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی