برق 85 روستا و مناطق شهری زلزله‌زده مراوه‌تپه وصل شد


برق 85 روستا و مناطق شهری زلزله‌زده مراوه‌تپه وصل شد

گرگان - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: جریان برق 85 روستا و بخشی از مناطق شهری مراوه‌تپه که بر اثر وقوع زلزله صبح امروز این شهرستان قطع شده بود، برقرار شد.

علی‌اکبر نصیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قطعی برق این مناطق کمتر از یک ساعت ادامه داشت.

وی بیان کرد: با وقوع این زلزله برق ۸۵ روستای منتهی به بخش‌های قازانقایه و چناران و شهر مختومقلی مراوه تپه قطع شده بود که با استفاده از خطوط ۲۰ کیلو وات شهرستان‌های کلاله و گنبد، این مسیرها برق‌دار شد.

وی گفت که تیم های ارزیاب و کارشناسان این شرکت در منطقه حضور دارند تا در صورت وقوع خسارت در کوتاه ترین زمان ممکن برای رفع آسیب دیدگی های احتمالی به شبکه برق اقدام کنند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۹ و ۱۶ دقیقه امروز شنبه شهرستان مراوه‌تپه واقع در شرق استان گلستان را لرزاند که طبق اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری، بجز قطعی برق در برخی مناطق، خسارتی نداشت.

تاکنون ۶ پس لرزه در مراوه تپه به ثبت رسیده که آخرین مورد آن با قدرت ۳ ریشتر در عمق ۶ کیلومتری زمین در ساعت ۱۰ و ۴۷ دقیقه بود.

به گزارش شنبه ایرنا از مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، اولین زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و ۲۱ کیلومتری مراوه تپه، ۴۶ کیلومتری ترکمنستان و ۵۰ کیلومتری گرماب استان خراسان شمالی رخ داد.

گلستان استانی زلزله خیز است و در طول سالهای اخیر زلزله‌های زیادی را عمدتا با قدرت کمتر از چهار ریشتر تحمل کرد.

۱۷ شهریور امسال نیز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر رامیان را لرزاند و در اثر آن برخی مناطق از جمله روستاهای کوهستانی این شهرستان دچار خسارت و تخریب خانه شدند.

طبق اعلام فرماندار رامیان، این زلزله که تلفات جانی نداشت به ۱۹۵ واحد مسکونی مناطق روستایی این شهرستان خسارت وارد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...