62 هزار نفر در قزوین تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند


62 هزار نفر در قزوین تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند

قزوین -ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین گفت: در حال حاضر بیش از 62 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که حدود نیمی از آنها از تمام خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایرنا، مهرعلی حق گویان روز شنبه در دیدار با آیت الله مجید تلخابی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: در حال حاضر ۴,۶ درصد از جمعیت استان قزوین تحت حمایت این نهاد هستند و تلاش می‌کنیم با استفاده از کمک‌های مردمی و توان کمیته امداد، زمینه توانمندسازی نیازمندان و محرومان استان را فراهم کنیم.
حق گویان اظهار داشت: براساس برنامه ریزی انجام شده طی سال جاری ۱۴۱ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی در استان قزوین پیش بینی شده است که براساس برنامه ریزی صورت گرفته برای پنج هزار نیازمند شغل ایجاد خواهد شد.
وی یادآور شد: براساس برنامه توانمندسازی کمیته امداد امام خمینی (ره)، توانایی‌های نیازمندان و محرومان شناسایی شده و با استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی بستر استقلال معیشتی نیازمندان فراهم می‌شود.
این مسوول گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) محل خدمت به نیازمندان و محرومان است و همه برنامه‌های این نهاد در همین راستا تعریف می‌شود.
وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) نهادی وابسته به مقام معظم رهبری و به دور از دسته بندی‌های سیاسی است و تمام حرکت، همت و تلاش این نهاد در تعامل و همکاری با اقشار مختلف برای خدمت به محرومان قرار دارد.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: کارکنان و مدیران در کمیته امداد باید مردمی باشند چون این نهاد جای کار تشریفاتی و یا سیاسی نیست بلکه محور حضور در این نهاد خدمت به نیازمندان است.
این مسوول افزود: کمیته امداد با استفاده از توان مردمی و مشارکت اقشار مختلف مردم به دنبال جذب منابع مالی بیشتر برای خدمت به نیازمندان است.
حق گویان خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با توجه به شرایط حاضر کشور و تنگناهای مالی به وجود آمده، تلاش می‌کند تا اتکای خود را به اعتبارات دولتی کاهش دهد و برای تحقق این مهم، افزایش مشارکت‌های مردمی در دستور کار این نهاد است.
وی گفت: قزوین، استان برخورداری از نظر توسعه صنعتی و کشاورزی است و باید سازوکاری فراهم شود تا بتوان با استفاده از ظرفیت‌های موجود، افراد تحت حمایت این نهاد را کاهش داد.
این مسوول عنوان کرد: افزایش تعداد مددجویان به هیچ وجه افتخار نیست بلکه مددکاران و خدمتگذاران در کمیته امداد به کاهش تعداد نیازمندان افتخار می‌کنند چون هدف برنامه‌های این نهاد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط