200 میلیارد ریال برای طرح‌های بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غربی هزینه شد


200 میلیارد ریال برای طرح‌های بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غربی هزینه شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: طی 2 سال گذشته 200 میلیارد ریال از محل اعتباری صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در این استان هزینه شده است.

سیدمحسن حمزه‌لو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ها شامل مدرسه ١٢ کلاسه وکیل آباد، روشنایی محله کشتارگاه، معابر طرزیلو و راه‌اندازی خانه محله، مرکز جامع سلامت و ساماندهی معابر در سطح استان است.

وی ادامه داد: در مجموع حدود ۲۵۰ طرح بازآفرینی شهری در شهرستان‌های ارومیه، خوی، میاندوآب، مهاباد، بوکان، سردشت و پیرانشهر تعریف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اعتبار مورد نیاز برای این طرح‌ها هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

حمزه‌لو اظهار داشت: بازآفرینی شهری با هدف افزایش تاب‌آوری محلات هدف و حفظ ایمنی این مناطق اجرا می‌شود و این امر نیز مورد تاکید مسوولان است.

وی بیان کرد: توانمندسازی محلات هدف، تجهیز و مقاوم سازی محلات برای مقابله با حوادث و احیای ارتقای انسجام اجتماعی محله‌های مورد نظر بازآفرینی شهری و بهبهود بافت فرسوده از دیگر اهداف این طرح است.

وی اضافه کرد: رویکرد دولت و مسوولان در چارچوب اجرای «طرح بازآفرینی شهری» حمایت از بازسازی و نوسازی محلات فرسوده و ناکارآمد است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ستاد بازآفرینی شهری در پنج محور فعالیت می‌کند، اظهار داشت: توسعه امکانات و خدمات روبنایی و زیربنایی و عمومی، تهیه برنامه‌های بازآفرینی شهری و محله‌ای، ارتقای زیرساخت‌های شهری در محله‌ها، بهسازی فضاهای شهری و محله‌ای، توانمندسازی اقتصادی و ظرفیت سازی اجتماعی و نهادی محورهای این فعالیت‌هاست.

اجرای طرح بازآفرینی شهری امید از ۱۹ بهمن سال ١٣٩٧ در سی و نهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در وزارت راه و شهرسازی کلید خورد؛ در این طرح برنامه نوسازی بافت‌های فرسوده توسط بخش خصوصی با تسهیل گری دولت اجرا می‌شود.

برای بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غریی هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که ‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ توسط شرکت بازآفرینی شهری تامین می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی