افزون بر 558 هزار تن کالا از سیستان و بلوچستان صادر شد


افزون بر 558 هزار تن کالا از سیستان و بلوچستان صادر شد

زاهدان- ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صادرات 558 هزار و 785 تن کالا بوسیله 23 هزار و 596 دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک این استان در 6 ماه نخست سال جاری خبر داد.

تیمور باقری روز شنبه با بیان اینکه توجه به مسائل اقتصادی و رونق تجارت در پایانه های مرزی علاوه بر افزایش مبادلات اجتماعی و فرهنگی سبب توسعه صادرات و در نتیجه فعال شدن واحدهای تولیدی در سال جهش تولید می شود، اظهار داشت: از مجموع صادرات این مدت ۳۵۶ هزار و ۷۴۶ تن به پایانه مرزی میلک و ۲۰۲ هزار و ۳۹ تن به بازارچه مرزی میرجاوه اختصاص دارد.

وی ادامه داد: مواد غذایی، مصالح ساختمانی، گاز مایع و مواد سوختی عمده کالاهای صادراتی سیستان و بلوچستان در ۶ ماه سال جاری را تشکیل می دهند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان میزان ترانزیت و واردات انتقال یافته بوسیله ناوگان زمینی از طریق پایانه های مرزی میرجاوه و میلک را در این مدت به ترتیب ۲۵۹ هزار و ۷۷۸ تن و ۳۴ هزار و ۸۶۷ تن کالا عنوان کرد.

باقری بیان کرد: همچنین ۹۶ هزار و ۴۹۱ نفر مسافر در این مدت از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه استان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با توجه به شیوع ویروس کرونا کاهش قابل ملاحظه داشته است.

وی با بیان اینکه پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان از پتانسیل بالایی در زمینه اقتصاد مقاومتی برخوردارند، گفت: عملیات توسعه محوطه پایانه مرزی میلک به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت تخلیه و بارگیری کامیون های صادراتی و ترانزیتی در مرز این استان و کشور افغانستان و طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه با هدف تسهیل و سرعت بخشی به جابجایی و تردد مسافران، ترانزیت و حمل و نقل بین المللی کالا توسط این اداره کل در حال انجام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها