برای بازگرداندن سرمایه‌گذاران بومی به سیستان و بلوچستان تلاش شود


برای بازگرداندن سرمایه‌گذاران بومی به سیستان و بلوچستان تلاش شود

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی برای بازگرداندن سرمایه‌گذاران و تشویق آنان به سرمایه‌گذاری در منطقه تلاش کنند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز شنبه در دیدار با نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان، نصرت‌آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به محرومیت تاریخی در سیستان‌وبلوچستان و اضافه شدن مسائلی از جمله ضعف مدیریت و حتی سو استفاده‌ها و تاکید بر تدوین طرح جامع برای رفع مشکلات و نیازمندی‌های منطقه اظهارداشت: همه باید در اجرای برنامه‌های این طرح به ‌صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت مشارکت داشته و وضعیت استان را از حالت موجود به مطلوب ارتقا دهیم.
امام جمعه زاهدان با اشاره به ضرورت استفاده بهینه از بودجه‌ای که وارد سیستان و بلوچستان می‌شود، بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را مهم دانست و افزود: متأسفانه برخی از سرمایه‌گذاران بومی به بهانه نبود زیرساخت و فضای مناسب سرمایه خود را در دیگر نقاط کشور و حتی خارج از کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند که باید زمینه تسهیل سرمایه‌گذاری را در استان با تأکید بر پروژه‌های اشتغال‌زا، به‌عنوان اولویت دنبال کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین محامی خاطرنشان کرد: ممکن است کسی که به شغل‌های کاذب مثل سوخت‌بری روی می‌آورد احساس کند چاره‌ای ندارد و برای امرار معاش این کار را دنبال کند ولی نکته‌ای غلط که اتفاق می‌افتد این است که این شغل‌ها پس از مدتی به فرهنگ تبدیل می‌شود و آن فرد با توجه به درآمد بیشترِ کار قاچاق و شغل‌های کاذب به دنبال شغلی مثل کشاورزی نخواهد رفت.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید برای بازگرداندن سرمایه‌گذاران بومی به استان تلاش کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر