شرکت‌های بیمه‌ای خسارات سیل را در خراسان جنوبی جبران می‌کنند


شرکت‌های بیمه‌ای خسارات سیل را در خراسان جنوبی جبران می‌کنند

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال و برای اولین بار در تاریخ خراسان جنوبی، شرکت‌های بیمه ای نیز خسارات سیل به واحدهای مسکونی را جبران خواهند کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان جنوبی، سید کمال الدین میرجعفریان در سومین بازدید از روستاهای سیلزده بخش مرکزی شهرستان بیرجند افزود: با پیگیری استاندار برای بیمه کردن ۸۶ هزار واحد مسکونی روستایی استان، غرامت‌های مربوط به این بیمه، علاوه بر تسهیلات و کمک‌های بلاعوض بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مالکان واحدهای مسکونی خسارت دیده پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: جذب اعتبارات جبران خسارات سیلاب با جدیت پیگیری شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: تمامی اقدامات لازم از جمله بازگشایی راه‌ها و محورهای مواصلاتی، اتصال شریان‌های حیاتی آب، برق، گاز و تلفن همچنین عملیات امداد و نجات در همان روزهای ابتدایی جاری شدن سیلاب - دوم و چهارم شهریور ماه سال جاری - توسط دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران انجام شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر جز مباحث زیر بخش کشاورزی که توسط حوزه جهاد کشاورزی اولویت‌بندی شده و در حال انجام است، سایر موارد مرتبط با سیلاب به سرانجام رسیده است.

میرجعفریان در جمع مردم خسارت‌ دیده از سیل به مباحث پیشگیری از سیلاب اشاره کرد و از همه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها خواست با جدیت ساخت و سازهای روستایی را رصد کنند تا هیچ گونه تجاوزی به حریم و بستر رودخانه‌ها صورت نگیرد.

وی در این بازدید به همراه مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی روند بازسازی زیرساخت‌های خسارت دیده را مورد بررسی قرار داد و ضمن دیدار چهره به چهره با آسیب دیدگان ناشی از سیل در روستاهای سیلزده کوچ، اسماعیل‌آباد و حسن‌آباد مسائل و مشکلات آنان را جویا شد.

۹۷ روستای خراسان‌ جنوبی در بارندگی هفته اول شهریور امسال گرفتار سیلاب شدند و بیشترین میزان خسارت‌ها در بخش‌های مختلف مربوط به شهرستان‌های بیرجند، خوسف و سربیشه بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...