شرکت مایکروسافت بتسدا و چند استودیوی دیگر را خرید


شرکت مایکروسافت بتسدا و چند استودیوی دیگر را خرید

شرکت مایکروسافت با پرداخت 7.5 میلیارد دلار مالک جدید استودیوهای آرکین استودیو، تنگو گیم ورکز و بتسدا شد.

شرکت مایکروسافت بتسدا و چند استودیوی دیگر را خرید

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در سالی که کنسول‌های نسل جدید بازی به بازار جهانی معرفی می‌شوند، شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته تا اقدامات عجیبی را صورت دهد. این شرکت اخیرا اعلام کرد قصد دارد استودیو‌های بازی‌سازی مطرحی را خریداری کند و یکی از مهم‌ترین خبر‌های سال ۲۰۲۰ را شکل دهد.

مایکروسافت اعلام کرد به تازگی قراردادی را با شرکت ZeniMax Media امضا کرده است. نام این شرکت ممکن است به گوش کاربران نخورده باشد، اما این مجموعه مالک اصلی استودیو‌هایی مانند آرکین استودیو، تنگو گیم ورکز و بتسدا می‌شود که عناوین مشهوری همچون Dishonored، Prey، The Evil Within، The Elder Scrolls و Fallout را به جهان معرفی کرده‌اند.

طبق اطلاعات منتشر شده شرکت مایکروسافت مبلغ ۷.۵ میلیارد دلار را برای خریداری این استودیو‌ها پرداخت کرده و مراحل واگذاری آن‌ها تا اواسط ۲۰۲۱ طول خواهد کشید. گفتنی است؛ شرکت ZeniMax Media در سال ۲۰۱۶ تنها ۲.۵ میلیون دلار ارزش داشت.

شرکت مایکروسافت بتسدا و چند استودیوی دیگر را خرید

بیشتر بخوانید

مایکروسافت Xbox Series S را ماه ها پیش به نمایش در آورده بود

عاقبت عناوین انحصاری پلی استیشن

اوایل امسال شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر تلاش سونی برای خرید شرکت ZeniMax Media ، اما مایکروسافت توانست گوی سبقت را برباید. فیل اسپنسر، مدیرعامل ایکس باکس اظهار کرد که رابطه مایکروسافت با ZeniMax Media از سال‌ها قبل صمیمی و نزدیک بوده است.

فیل اسپنسر همچنین اعلام کرد که بسیاری از بازی‌های استودیو بتسدا برای ایکس باکس و رایانه‌های شخصی طی ماه‌های آینده عرضه خواهند شد. مسئولان شرکت مایکروسافت همچنین مدعی شدند عناوین انحصاری PS5 مانند Ghostwire: Tokyo و Deathloop پس از مدتی برای ایکس باکس نیز عرضه خواهد شد. به دلیل آن که سفارش بازی‌های انحصاری PS5 پیش از قرارداد مایکروسافت صورت گرفته بود، این شرکت شرایط لحاظ شده در توافق‌نامه با سونی را رعایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...