نقاط نارنجی و سبز روی آیفون و آیپد چیست؟


نقاط نارنجی و سبز روی آیفون و آیپد چیست؟

رسانه کلیک – نقاط نارنجی و سبز روی آیفون و آیپد گاهی‌اوقات کنار علامت وای‌فای نمایش داده می‌شوند. در این مطلب معنای این نقاط و نحوه فعال یا غیرفعال کردن آن‌ها را آموزش می‌دهیم. در گوشی‌های آیفون و آیپد، در گوشه بالا سمت راست صفحه دقیقاً بالای آیکون مربوط به وای فای و نشانگر باتری، […] نوشته نقاط نارنجی و سبز روی آیفون و آیپد چیست؟ اولین بار در...

رسانه کلیک – نقاط نارنجی و سبز روی آیفون و آیپد گاهی‌اوقات کنار علامت وای‌فای نمایش داده می‌شوند. در این مطلب معنای این نقاط و نحوه فعال یا غیرفعال کردن آن‌ها را آموزش می‌دهیم.

در گوشی‌های آیفون و آیپد، در گوشه بالا سمت راست صفحه دقیقاً بالای آیکون مربوط به وای فای و نشانگر باتری، نقاط نارنجی و سبزرنگی نمایش داده می‌شود. این نقاط زمانی نشان داده می‌شوند که یک اپلیکیشن در حال استفاده از میکروفون و یا دوربین دستگاه شما است.

در این مطلب قصد داریم تا در مورد نقاط نارنجی و سبز روی آیفون و آیپد که هنگام استفاده یک اپلیکیشن از میکروفون یا دوربین گوشی نمایش داده می‌شوند، صحبت کنیم.

نقاط سبز و نارنجی در بالای صفحه گوشی‌های آیفون و آیپد شبیه به نورهای LED هستند که در کنار دوربین مک‌بوک نمایش داده می‌شوند. در واقع این نقاط نشانه فعال بودن دوربین و میکروفون گوشی آیفون و یا آیپد شما هستند. این نقاط نارنجی و سبز در نسخه 14 و بالاتر سیستم‌عامل iOS قابل مشاهده هستند.

نقطه نارنجی به معنای روشن بودن میکروفون دستگاه

نقاط نارنجی و سبز روی آیفون و آیپد چیست؟

نقاط نارنجی و سبز روی آیفون و آیپد چیست؟نقطه نارنجی زمانی روی صفحه نمایش آیفون و یا آیپد نمایش داده می‌شود که میکروفون دستگاه شما روشن باشد. برای مثال اگر شما در حال مکالمه یا ضبط صدا با گوشی خود باشید این نقطه نارنجی رنگ برای شما نمایش داده می‌شود. همچنین این نقطه نارنجی رنگ زمانی که اپلیکیشن‌های ساخت سایر شرکت‌ها به غیر از آیفون در حال استفاده از میکروفون دستگاه شما هستند نیز نمایش داده می‌شود.

زمانی این نقطه نارنجی رنگ در مواقعی به غیر از مواقعی که میکروفون گوشی شما روی گوشی در حال استفاده است، روی صفحه نمایش داده شود، به این معنی است که دستگاه شما در حال ضبط صدا و ارسال آن به یک سرور است. پس نمایش نقطه نارنجی رنگ روی صفحه نمایش گوشی همیشه به معنای است که میکروفون دستگاه شما در حال استفاده توسط یک اپلیکیشن دیگر است.

در نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم‌عامل iOS مثل نسخه 13 و قبل‌تر از آن نشانگری برای نمایش فعال بودن میکروفون گوشی وجود نداشت و شما باید دسترسی اپلیکیشن به میکروفون را صادر می‌کردید. اما به هیچ عنوان متوجه نمی‌شدید که آیا میکروفون گوشی شما فعال است یا نه.

نقطه سبز رنگ به معنای فعال بودن دوربین دستگاه

نقطه سبز رنگ صفحه نمایش گوشی‌های آیفون با سیستم‌عامل iOS نسخه 14 و بالاتر زمانی نمایش داده می‌شود که یک اپلیکیشن در حال استفاده از دوربین گوشی شما است. برای مثال اگر شما در حال تماس FaceTime با گوشی خود باشید و یا در حال ضبط ویدیو با گوشی خود باشید، نقطه سبز رنگ برای شما نمایش داده می‌شود. همچنین اگر با دوربین گوشی خود در حال گرفتن عکس هستید نیز این نقطه سبز رنگ برای شما نمایش داده می‌شود.

توجه داشته باشید که باز بودن دوربین دستگاه به این معنی است که میکروفون دستگاه شما نیز باز است. بنابراین اگر روی صفحه گوشی خود هم نقطه سبز رنگ و هم نقطه نارنجی را مشاهده می‌کنید یعنی هم دوربین و هم میکروفون دستگاه شما باز است. توجه داشته باشید که اگر نقطه سبز رنگ بدون اینکه اپلیکیشنی که از دوربین استفاده می‌کند روی صفحه نمایش شما نشان داده شود به این معنی است که یک اپلیکیشن در حال استفاده از دوربین دستگاه شما بدون اطلاع شما است.

کدام اپلیکیشن‌ها در حال استفاده از دوربین و میکروفون گوشی آیفون یا آیپد ما هستند

اگر شما در حال مشاهده نشانگر نارنجی و یا سبز روی صفحه نمایش خود هستید، شما می‌توانید به راحتی متوجه شوید که کدام اپلیکیشن‌ها در حال استفاده از میکروفون و دوربین دستگاه شما هستند.

برای این کار انگشت خود را روی صفحه نمایش از گوشه بالای سمت راست به سمت پایین بکشید. اپلیکیشن Control Center برای شما باز می‌شود. در پنجره باز شده نام اپلیکیشن‌هایی که از میکروفون و دوربین دستگاه شما استفاده می‌کنند در این صفحه نمایش داده می‌شود.

نقاط نارنجی و سبز روی آیفون و آیپد چیست؟

نقاط نارنجی و سبز روی آیفون و آیپد چیست؟حتی اگر نقطه‌های نارنجی و سبز روی صفحه نمایش شما نشان داده نشوند، می‌توانید از گوشه سمت راست بالای صفحه انگشت خود را به سمت پایین بکشید. در این حالت در کنار نام اپلیکیشن‌ها یک عبارت recently نمایش داده می‌شود که به این معنی است که اپلیکیشن‌ها اخیراً از دوربین و میکروفون گوشی شما استفاده کرده‌اند. نقاط نارنجی و سبز روی آیفون و آیپد چیست؟نقاط نارنجی و سبز روی آیفون و آیپد چیست؟چگونه دسترسی اپلیکیشن‌ها به دوربین و میکروفون دستگاه تلفن خود را غیر فعال و مسدود کنیم؟

اگر نمی‌خواهید اپلیکیشن از دوربین یا میکروفون گوشی شما استفاده کند، دو انتخاب دارید. اولین راه این است که اپلیکیشن را از روی گوشی خود پاک کنید و دومین راه هم این است که اجازه‌های دسترسی اپلیکیشن به دوربین و میکروفون گوشی خود را غیر فعال کنید.

برای پاک کردن و حذف اپلیکیشن از روی گوشی کافی است انگشت خود را روی آیکون اپلیکیشن نگه دارید و از منویی که در بالای آن نمایش داده می‌شود گزینه Remove App را انتخاب کنید و در منوی باز شده نیز روی گزینه Delete App کلیک کنید.

نقاط نارنجی و سبز روی آیفون و آیپد چیست؟

نقاط نارنجی و سبز روی آیفون و آیپد چیست؟اگر بخواهید اجازه‌های دسترسی به دوربین و میکروفون را در گوشی خود غیر فعال کنید ابتدا وارد بخش تنظیمات یا Setting گوشی خود شده و سپس روی گزینه Privacy کلیک کنید. در صفحه باز شده گزینه Microphone and Setting را انتخاب کنید و سپس گزینه Privacy را انتخاب کنید و در نهایت روی گزینه Camera کلیک کنید. در صفحه باز شده اپلیکیشن مورد نظر را پیدا کنید و دکمه کنار آن را غیر فعال کنید.

برای فعال کردن و ایجاد اجازه دسترسی اپلیکیشن به دوربین و گوشی تلفن همراهتان توسط همان اپلیکیشنی که قبلاً دسترسی به دوربین و میکروفون را برای آن مسدود کرده بودید، مسیری که در بالا گفته شد را طی کنید و دکمه کنار اپلیکیشن را فعال کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار