همکاری دانشگاه امیرکبیر با دانشگاه الخلیج عمان


همکاری دانشگاه امیرکبیر با دانشگاه الخلیج عمان

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در سه حوزه آموزش، پژوهش و فناوری با دانشگاه الخلیج عمان همکاری خواهیم کرد.

همکاری دانشگاه امیرکبیر با دانشگاه الخلیج عمانبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نشست با معاون دانشگاه الخلیج عمان اظهار کرد: دو کشور ایران و عمان از نظر سیاسی و فرهنگی همواره ارتباط خوبی داشته اند، بنابراین برنامه ریزی شده است تا ارتباط علمی و آموزشی میان دانشگاه‌های این دو کشور ایجاد شود.

او افزود: درحال حاضر تنها فعالیت دانشگاه‌ها در حوزه آموزش نیست بلکه موضوع مراکز رشد و تحقیقات نیز در فعالیت‌های دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: این دانشگاه برنامه دارد در حوزه‌های مختلف آموزش، پژوهش و فناوری با دانشگاه الخلیج عمان همکاری کند. دامنه همکاری این دو دانشگاه زیاد است که امیداوریم در طی این همکاری تمامی حوزه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

معتمدی عنوان کرد: قرار گرفتن در دانشگاه‌های نسل سوم از ارکان اصلی برنامه راهبردی دانشگاه است؛ بنابراین برای تحقق این موضوع قدم‌های اجرایی خوبی برداشته شده است که قادر هستیم این تجربیات را به دانشگاه الخلیج عمان منتقل کنیم و از تجربیات این دانشگاه در این حوزه نیز استفاده کنیم.

در ادامه، امیر گل رو مدیرکل همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیرگفت: در این نشست عدوانی معاون دانشگاه الخلیج کشورعمان حضور داشت که او جزو سرمایه گذاران دانشگاه و از سرمایه گذاران مرکز رشد کشور عمان است.

او اضافه کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است دو دانشگاه صنعتی امیرکبیر و الخلیج عمان در سه زمینه آموزش، پژوهش و فناوری همکاری داشته باشند که قرار است سه پروپزال به دانشگاه طی دو هفته ارائه شود.

مدیرکل همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: همچنین قرار است برنامه آموزشی مدیریت اجرایی در مقطع کارشناسی ارشد به صورت حضوری و یا غیرحضوری راه اندازی شود.

گل رو با بیان اینکه دانشگاه الخلیج عمان برنامه مشترک با دانشگاه‌های کشور انگلیس دارد، تاکید کرد: قرار است این دانشگاه با دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه فناوری نانو نیز همکاری‌های مشترک داشته باشد.

او گفت: همچنین برنامه داریم شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده‌های دانشگاه را نیز به دانشگاه الخلیج عمان مرتبط کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس