کشتی‌ بدون سرنشین بزرگ لاکهید مارتین به زودی وارد نیروی دریایی می‌شود


کشتی‌ بدون سرنشین بزرگ لاکهید مارتین به زودی وارد نیروی دریایی می‌شود

گجت نیوز کشتی‌ بدون سرنشین بزرگ لاکهید مارتین از جمله جدیدترین طرح‌های این کمپانی بزرگ برای نیروی دریایی آمریکا است. نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا اخیرا از کمپانی هوافضا،‌ امنیتی و دفاعی آمریکایی لاکهید مارتین – Lockheed Martin درخواستی مبنی بر آغاز مطالعه برای ساخت یک کشتی بدون سرنشین بزرگ داشته که تماما خودکار و خودمختار باشد... نوشته...

کشتی‌ بدون سرنشین بزرگ لاکهید مارتین از جمله جدیدترین طرح‌های این کمپانی بزرگ برای نیروی دریایی آمریکا است.

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا اخیرا از کمپانی هوافضا،‌ امنیتی و دفاعی آمریکایی لاکهید مارتین – Lockheed Martin درخواستی مبنی بر آغاز مطالعه برای ساخت یک کشتی بدون سرنشین بزرگ داشته که تماما خودکار و خودمختار باشد و بتواند بدون حضور هیچ انسانی برای بازه‌های طولانی مدت به انجام عملیات بپردازد.

لاکهید مارتین که بزرگترین کمپانی سازنده جنگ افزار و دیگر محصولات دفاعی در دنیا محسوب می‌شود، پس از یک رقابت با چند کمپانی دیگر به عنوان برنده و پیمانکار اصلی این پروژه که LUSV نام دارد انتخاب شد. البته همانطور که گفته شد لاکهید مارتین سازنده اصلی است و در طول این پروژه و ساخت نمونه نهایی، در قالب یک تیم با چند کمپانی دیگر نیز همکاری می‌کند؛ تیمی که در مجموع بیش از ۲۰۰ سال سابقه کشتی سازی دارد.

کشتی‌ بدون سرنشین بزرگ لاکهید مارتین یک شناور بزرگ است که بدون به خطر انداختن جان خدمه، می‌تواند ماموریت‌های سخت و خطرناک را انجام دهد. تاکنون وسایل بدون سرنشین پرنده و زمینی بسیاری در کنار چندین شناور بدون سرنشین کوچک ساخته و وارد خدمت شدند، اما کشتی بدون سرنشین جدید ابعاد بزرگی داشته و اولین در نوع خود است.

در طی این پروژه لاکهید مارتین به عنوان پیمانکار اصلی قرار است برنامه را مدیریت، سیستم مورد نظر را مهندسی، پلت فرم‌های مختلف را به صورت یکپارچه پیاده، سیستم‌های رزمی، خودمختاری و سیستم‌های سایبری را نیز طراحی کرده و بسازد. همچنین قرار است هزینه ساخت کشتی برای نیروی دریایی آمریکا پایین باشد.

طرح لاکهید مارتین قرار است بر پایه کشتی‌های تجاری آزمون پس داده ساخته شده و با نصب سامانه‌های مختلف همچون سیستم خودمختاری، آن را به یک شناور بدون سرنشین تبدیل کنند. همچنین به منظور حفظ امنیت محموله، قرار است این کشتی به سیستم‌های امنیت سایبری نیز مجهز باشد.

در حال حاضر کمپانی ۶ میلیون دلار دریافت کرده تا طی فرصتی ۱۲ ماهه به فاز بعدی برنامه برسد. هدف نهایی نیز دستیابی به یک کشتی با توان رزمی بیشتر و بدون به خطر انداختن جان افراد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان