مرور کتاب‌های مبانی مصالح ساختمانی با تاکید بر بتن و مبانی و کلیات راهسازی


مرور کتاب‌های  مبانی مصالح ساختمانی با تاکید بر بتن  و  مبانی و کلیات راهسازی

دزفول - ایرنا - کتاب مبانی مصالح ساختمانی با تاکید بر بتن در 242 صفحه در زمینه انواع مصالح ساختمانی و ویژگی‌های آن و همچنین کتاب مبانی و کلیات راهسازی در 200 صفحه در زمینه نقشه برداری، تکنیک‌های شناسایی مسیر و طبقه بندی راه‌ها به چاپ رسیده‌اند.

به گزارش ایرنا در کتاب مبانی مصالح ساختمانی با تاکید بر بتن تالیف حجت پورجاهد نویسنده دزفولی آمده است: امروز ساخت و ساز و فعالیت‌های عمرانی نسبت به گذشته در زمینه‌های مختلف فنی، دقت، ظرافت، قیمت و سرعت دستخوش تغییرات زیاد و فاحشی شده است که می‌توان گفت این تغییرات ماحصل افزایش جمعیت و تقاضای روزافزون صنایع و محدودیت‌های فضای سکونت و کمبود زمین‌های مناسب است.

مواد و مصالحی که برای پروژه‌های عمرانی خرد و کلان استفاده می‌شود نیز دستخوش همین تغییرات شده‌اند به‌طوریکه امروزه علوم مختلف فنی و ادغام رشته‌ها و شاخص‌های علمی و اجرایی در همین راستا ایجاد و توسعه یافته‌اند.

مصالح ساختمانی جزء لاینفک و اساسی هر پروژه عمرانی است که امروز تنوع‌های بسیار زیادی دارد و هر روز در حال تنوع بخشی به آن است. به همین خاطر طبق تجربه‌های اجرایی و علمی تصمیم به نگارش کتابی در همین موضوع گرفته شد که مصالح را به زبانی بسیار ساده و به دور از روابط پیچیده ریاضی و فیزیکی بیان نماید.

از جمله نکات بارز این کتاب این است که مصالح ساختمانی به زبانی شیوا و ساده برای همه مهندسان عمران و افرادی که قصد فعالیت در این زمینه را دارند بیان شده است. منابع مورد استفاده در
این کتاب در ۶ فصل نوشته شده و به ترتیب در زمینه‌های ۱) انواع مصالح ساختمانی، ۲) انواع سیمان، ۳) بتن، ۴) ویژگی‌های عمومی مصالح، ۵) آزمایش‌ها و شاخص‌ها و ۶) پیوست‌ها است.

تاکید اصلی این کتاب بر مبحث بتن است به همین خاطر یک فصل از این کتاب به بتن اختصاص یافته و سایر فصل‌ها نیز تا حدودی پیش نیازهای مربوط به بتن هستند.

نوبت چاپ نخست این کتاب در سال جاری بوده و در کتابخانه ملی به چاپ رسیده و شماره شابک آن ۹۷۸-۶۰۰-۴۵۹-۷۹۹-۹ است.

کتاب مبانی و کلیات راهسازی

وجود راه و ارتباطات جاده‌ای وسیع و دقیق یکی از نشانه‌های توسعه کشورهای پیشرفته است. امروزه ایجاد ارتباط و جابه جایی‌ها از طریق حمل ونقل‌های ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی انجام می‌شود که همه آنها برای رسیدن به اقتصادی پویا و هدفمند الزامی است.

راه‌های جاده‌ای به علت تراکم و ترددهای وسیع بین المللی و ملی نسبت به سایر موارد ارتباطی در رتبه نخست اهمیت قرار دارند. راه و راهسازی همانند سایر رشته‌ها و صنایع نیازمند اصول اولیه علمی و فنی، اقتصادی و اجتماعی است که باید برای ایجاد دسترسی به ۲ نقطه مبدا و مقصد این موارد رعایت و برای آنها استانداردهای دقیق علمی طراحی شود.
این کتاب مبانی راهسازی از ابتدا تا انتها می‌گوید برای ایجاد یک راه چه اقداماتی باید انجام شود. محتوای کتاب حاضر در هشت فصل شامل ۱) کلیات نقشه برداری، ۲) تکنیک‌های شناسایی مسیر، ۳) طبقه بندی راه‌ها، ۴) انواع قوس‌ها، ۵) عملیات خاکی، ۶) کلیات ترافیک، ۷) کلیات راهسازی و ۸) لغات و اصطلاحات و در ۲۰۰ صفحه نوشته و گردآوری شده است.

چاپ نخست این کتاب با تالیف حجت پورجاهد نویسنده دزفولی اخیرا با شماره شابک ۰-۷۸۹-۴۵۹-۶۰۰_۹۷۸ به چاپ رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس