امام جمعه گناوه: ابعاد معنوی دفاع مقدس در گام دوم انقلاب برجسته بازگو شود


امام جمعه گناوه: ابعاد معنوی دفاع مقدس در گام دوم انقلاب برجسته بازگو شود

گناوه - ایرنا - امام جمعه گناوه گفت: ابعاد معنوی و معرفتی دوران دفاع مقدس در گام دوم انقلاب باید هر چه بیشتر برجسته بازگو شود زیرا باید از ابعاد گسترده این حماسه که می‌تواند در زندگی فردی و اجتماعی و رفع آسیب‌های جامعه موثر واقع شود، درس آموخت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی جمعه شب در برنامه ایثارگران عاشورایی بصورت مجازی افزود: دعا، نماز شب‌ و ایثارگری‌های رزمندگان یک بعد مهم دوران دفاع مقدس است که باید در برهه کنونی در جامعه متبلور شود.

امام جمعه گناوه گفت: اگر در دوران دفاع مقدس با دست خالی در برابر بیش از ۴۰ کشور ایستادگی کردیم به‌خاطر ابعاد معنویت و ایمان رزمندگان اسلام بود که در سنگرهای دفاع از مرزوبوم به گوش جهانیان رسانده شد.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام نشدنی است که ریشه در فرهنگ عاشورایی دارد، افزود: این هفته فرصتی طلایی و مغتنمی برای گرامیداشت یادو خاطره جانفشانی‌ و ایثارگری‌های رزمندگان و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت است.

رکنی حسینی بیان کرد: با وجود آنکه آغاز جنگ در ابتدای انقلاب بود و نیروهای نظامی منظم تشکیل نشده بود اما همه اقشار مردم برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی به پا خاستند و با لبیک به ندای فرمان رهبر کبیر انقلاب به دفاع از کشور پرداختند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن به دست دشمن بیافتد.

امام جمعه گناوه یادآور شد: امروز وظیفه ما است که تمام زوایا و ابعاد هشت سال دفاع مقدس و پیام شهدا و ایثارگران را برای نسل جوان بازگو و به آیندگان منتقل کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر انتقال وصایا و توصیه‌های شهدا به نسل جوان باید خانواده‌های شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان جهاد و شهادت و مقاومت را به نحو شایسته احترام و تکریم کنیم.

رکنی حسینی گفت: ادامه دوران دفاع مقدس توسط جوانان غیور نسل امروز انقلاب همانند شهید حججی‌ها در خارج از مرزها و با عنوان مدافعان حرم تا ظهور حضرت مهدی (عج) مستمر تداوم خواهد یافت.

مداحی سید عباس موسوی و خاطره گویی غلامعلی ارجمند از یادگاران هشت سال سال دفاع مقدس از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

برنامه ایثارگران عاشورایی کار مشترک از اداره اوقاف و امور خیریه، هیات امنای امامزاده سلیمان بن علی (ع)، اداره تبلیغات اسلامی، فرهنگی هنری سپاه انصارالحسین (ع) و شورای هیات‌های مذهبی گناوه تا پایان هفته دفاع مقدس در آستان امامزاده سلیمان بن علی (ع) به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی