شهرداری تهران برای اجرای طرح کاپ بودجه اختصاص داد


شهرداری تهران برای اجرای طرح کاپ بودجه اختصاص داد

کلانتری گفت: شهرداری تهران بودجه‌ زیادی برای طرح کاپ اختصاص داده است تا از مضرات پسماند در امان باشیم.

شهرداری تهران برای اجرای طرح کاپ بودجه اختصاص داد

فرزاد کلانتری مدیر طرح کاپ شهرداری تهران در گفت‌وگو خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح شنبه‌های بدون پسماند، اظهار کرد: طرح شنبه‌های بدون پسماند یا شنبه‌های بازیافتی پیرو اجرای طرح کاپ است که در سطح شهر تهران، ابتدا ساختمان‌های شهر تهران که تحت پوشش نبودند را انجام دادیم. طرح را ابتدا به ساکن از خودمان شروع کنیم. بیش از ۱۱۰۰ ساختمان را تفکیک زباله قرار دادیم و بعد در ساختمان‌های دولتی تفکیک زباله را پیش بردیم.

مدیر طرح کاپ شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر با وزارت خانه‌ها و ارگان‌ها تفاهم نامه‌ای امضا کردیم و تفکیک زباله انجام می‌شود، افزود: در گام سوم تفکیک زباله را از منازل مسکونی شروع کردیم و یک مخزن پسماند خشک و یک مخزن سایر پسماند در اختیار مردم قرار دادیم. در گام چهارم نیز چند منطقه را به صورت پایلوت قرار دادیم؛ در حال حاضر منطقه ۸ و ۱۸ جزء طرح کاپ قرار گرفتند در هر منطقه چند محله را به صورت پایلوت قرار دادند. ابتدا آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنیم.

کلانتری با اشاره به اینکه طرح کاپ بنا بر دستور شهردار تهران در تمام مناطق باید اجرا شود، گفت: در کنار این طرح شنبه‌های بازیافتی را مد نظر قرار دادیم و در این روز مردم می‌توانند پسماند‌ها را به غرفه‌ها تحویل دهند و ۲۰ درصد بیشتر از ارزش واقعی پسماند خریداری می‌شود. شنبه‌ها از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح در درب منازل بگذارند، مناطق موظف خودرو‌های مشخصی برای جمع آوری پسماند قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: این طرح مشوقی برای مردم است که پسماند خشک را جداسازی کنند، شهرداری تهران بودجه‌های زیادی برای این طرح گذاشتند تا از مضرات پسماند در امان باشیم. در این طرح باید مردم مشارکت داشته باشند و به این حقیقت برسند تولید کننده پسماند خودشان هستند.

بیشتر بخوانید

پسماند میادین میوه و تره بار "خوراک دام" می‌شوند
آخرین جزئیات از اجرای طرح کاپ در برخی از مناطق شهر تهران
لزوم ارتقای خدمات رسانی الکترونیکی به شهروندان در شهرداری‌ها

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403