28 فعال فرهنگی و هنری قشم از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شدند


28 فعال فرهنگی و هنری قشم از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شدند

قشم- ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: بیش از 203 نفر در شهرستان قشم عضو صندوق اعتباری هنرمندان شده‌اند و تاکنون 28 نفر زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که این رونددامه دارد.

علیرضا کمساری روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: ۲۷ نویسنده‌ در زمینه‌های مختلف ادبی، تاریخی،گردشگری، مذهبی، روان‌شناسی و حقوق با پشتیبانی کمیسیون حمایت و خرید کتاب معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم کتاب منتشر کرده‌اند و پنج ناشر نیز با کسب پروانه در این جزیره مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: شمار کانون‌های آگهی و تبلیغات در این منطقه در مدت هفت سال دولت تدبیر و امید از ۲ به ۴۷کانون افزایش یافت و ۶۶ جشنواره، همایش و کارگاه آموزشی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی و سینمایی در این مدت در قشم برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قشم با اشاره به افتتاح مدرن‌ترین سینمای جنوب کشور در سال ۹۶، از اکران ۶۵ فیلم روز سینمای ایران از ابتدا تا کنون خبرداد و افزود: سینمای سیتی سنتر قشم به‌عنوان اولین زیرساخت فرهنگی و هنری با همکاری بخش خصوصی و طبق استانداردهای سینماهای تراز اول کشور ساخته شد.

وی تصریح کرد: فرهنگ و هنر اصیل این منطقه با پیشینه تاریخی خود به‌ عنوان مهمترین شاخصه در پیشرفت جنبه‌های مختلف تجاری، اقتصادی و به ویژه گردشگری است و معیشت هنرمندان و فرهیختگان جامعه محلی قشم و کسب و کارهای وابسته به آن همواره مورد توجه مسوولان بوده است .

کمساری در ادامه ابا اشاره به تاسیس نخستین هنرستان دخترانه در منطقه آزاد قشم با رویکرد هنرهای زیبا، افزود: این مرکز آموزشی در فضایی به مساحت یکهزار و ۲۰۰ متر مربع و زیربنای ۷۴۰ متر مربع با امکانات کارگاهی و آموزشی مطلوب در مجاورت دفترهای انجمن‌های فرهنگی و هنری افتتاح شد .

وی به روند رو به رشد مراکز، موسسات و آموزشگاه‌های آزاد هنری اشاره و تصریح کرد: ۳۷ موسسه فرهنگی و قرآنی، ۱۸ آموزشگاه آزاد هنری و ۸ گروه نمایش ثبت شده در جزیره قشم فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قشم در پایان ظرفیت کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ۱۹ کانون فعال در قشم فعالیت دارد که از این تعداد هفت باب دارای کتابخانه است و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی می توانند از آن خدمات دریافت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته