43 برنامه به مناسبت هفته گردشگری در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود


43 برنامه به مناسبت هفته گردشگری در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود

زاهدان- ایرنا- معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: 43 ویژه برنامه گرامیداشت هفته گردشگری در استان از سوی این اداره‌کل اجرا می‌شود.

مجتبی میرحسینی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پنجم مهر روز ملی گردشگری و ۶ مهر روز جهانی گردشگری است که به همین مناسبت برنامه‌های متنوعی در سطح سیستان و بلوچستان اجرایی می‌شود.

وی گفت: از جمله برنامه‌های هفته گردشگری در سیستان و بلوچستان غبارروبی مزار شهدا،استقبال از اولین مسافران ورودی به استان در فرودگاه و راه آهن زاهدان، افتتاح واحدهای بومگردی، دفاتر خدمات مسافرتی و مجتمع‌های گردشگری، راه‌اندازی موسسه آموزش گردشگری و راه‌اندازی کمیته‌های ۲۰ گانه گردشگری در شاخه‌های مختلف این صنعت است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین برگزاری مجازی جشنواره غذاهای محلی، تجلیل از پیشکسوتان عرصه گردشگری، استانداردسازی تاسیسات گردشگری و اهدای لوح ارتقای کیفیت و خدمات به ۱۰ موسسه گردشگری که شرایط خود را ارتقا دادند و بهره‌برداری رسمی از استودیوی گردشگری به منظور تولید محتوا و گفتمان سازی از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری در استان است.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد نمایشگاهی از تصاویر بیایان لوت و گردشگری محرم نیز در اواخر هفته گردشگری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شود.

میرحسینی گفت: با توجه به شعار امسال سازمان جهانی گردشگری به نام سال «گردشگری و توسعه روستایی» نگاه ویژه‌ای به توسعه گردشگری روستایی و برنامه‌های خاص آموزشی برای توانمندسازی جوامع محلی شده که امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف از جمله فضای مجازی اجرایی و عملیاتی شود.

وی همچنین افزود: ویروس کرونا سفرها را تحت تاثیر خود قرار داد که در همین راستا «چمدان سلامت»مطرح و سفرهای هوشمند از مبدا تا مقصد با ایجاد زنجیره اطمینان برای مسافران بدون کمترین دغدغه خاطر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایجاد شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در چمدان سلامت توصیه‌هایی برای سفرهای جدید با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مطرح و برنامه‌ریزی برای سفرهای هوشمند و اقامت در مراکز استاندارد با رعایت اصول بهداشتی و بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان انجام شد تا مسافران با آگاهی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی سفر خوبی را داشته باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دوران کرونا افزایش پروازها به سیستان و بلوچستان بویژه زاهدان و زابل شکل گرفت و توانستیم در بخش صنعت هتلداری افزایش ضریب اشغال را داشته باشیم و برای تسهیل سفر، ارزان سازی سفر صورت گرفت و در سفرهای هوایی به استان با همکاری شرکت هواپیمایی معراج و تولید در فضای مجازی محتوای متفاوت و با کیفیت و به صورت حرفه‌ای در صنعت گردشگری انجام شد.

میرحسینی با بیان اینکه طرح پویش ملی معرفی سیستان و بلوچستان در مرحله دوم انجام می‌شود، گفت: در سطح ملی یکی از مقاصد گردشگری در دوران کرونا بحث سفر به این استان و جنوب ایران است تا یکی از مقاصدی که شاهد افزایش حضور گردشگران و به سبب آن بهره‌مندی فعالان گردشگری بویژه در نقاط روستایی دارای اقامتگاه‌های بومگردی است شاهد بهبود رونق مجدد کسب و کارهای گردشگری و ارتقای معیشت روستاییان و همه فعالان صنعت گردشگری باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!