تاکید روسیه بر حضور غیرقانونی ارتش تروریستی آمریکا در سوریه


تاکید روسیه بر حضور غیرقانونی ارتش تروریستی آمریکا در سوریه

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که ارتش آمریکا به غارت منابع طبیعی مردم سوریه از جمله نفت کمک می‌کند و ادامه این وضعیت و سیطره آنان بر منطقه التنف با مساحتی بالغ بر 55 کیلومتر غیرقابل قبول است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه روسیه بر غیرقانونی بودن حضور نظامی ارتش تروریستی ایالات متحده آمریکا در سوریه تاکید کرد.

«سرگئی ورشنین» معاون امور بین الملل وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است. ارتش این کشور به غارت منابع طبیعی مردم سوریه از جمله نفت کمک می کند، ادامه این وضعیت و سیطره آنان بر منطقه «التنف» با مساحتی بالغ بر 55 کیلومتر غیرقابل قبول است.

روز گذشته وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه تاکید کردند که حضور هرگونه نیروی خارجی در سوریه بدون موافقت دمشق نقض صریح قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت و تمامی قوانین بین المللی است.

توافق ایران و سوریه برای تشکیل کمیته راهبردی آبی دو کشور طی دو هفته آتی

با این حال معاون وزیر خارجه روسیه گفته است که مسکو از طریق دیپلماسی و مذاکره همچنان به روند گفتگوها با طرف آمریکایی خود در راستای کاهش حضور و فعالیت نظامی این کشور در سوریه ادامه می دهد.

ارتش آمریکا همزمان با کاهش حضور نظامی خود در عراق و همچنین نشر اخباری مبنی بر عقب نشینی کامل ارتش این کشور از افغانستان حضور نظامی خود را در سوریه تقویت می کند.

به تازگی واشنگتن با ارسال نیروهای پیاده و تجهیزات لجستیک از طریق معابر غیرقانونی و مرزی عراق هیمنه خود بر منابع و چاه های نقتی متعلق به مردم سوریه را ارتقاء داده بود.

علاوه براین نیروهای آمریکایی با حمایت گسترده تسلیحاتی از شبه نظامیان تروریست «قسد» در دیرالزور و حومه این استان سوریه به طور پیوسته در حال درگیر ساختن ارتش سوریه و افزایش زمان پاکسازی تروریست ها از خاک این کشور هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس