امارات: اسرائیل طرح الحاق را تا ابد به تعویق نمی‌اندازد/ هدفمان از عادی سازی رویارویی با تهران نیست


امارات: اسرائیل طرح الحاق را تا ابد به تعویق نمی‌اندازد/ هدفمان از عادی سازی رویارویی با تهران نیست

مقام وزارت خارجه امارات با بیان اینکه ما از ابتدا می‌دانستیم که توافق با اسرائیل به مزاج فلسطینی‌ها خوش نخواهد آمد مدعی شد با این حال امارات از طریق این توافق قادر خواهد بود تا بیشتر به فلسطینی‌ها کمک کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الشرق نیوز، «انور قرقاش» وزیر مشاور در وزارت خارجه امارات متحده عربی در سخنانی ادعا کرد که سران این کشور با نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر سر موضوعات مختلف از جمله راه حل سیاسی مسئله فلسطین بویژه درباره چگونگی اجرای «حل دودولتی» اختلاف نظر دارند.

این وزیر دستگاه سیاست خارجی امارات متحده با وجود عادی سازی مقامات کشورش با رژیم صهیونیستی و ثبت توافق سازش با رژیم اشغالگر بر لزوم تشکیل کانال های ویژه مذاکراتی با صهیونیست ها تاکید کرد و گفت که تاکنون اعمال تحریم از سوی کشورهای عربی بر این رژیم جوابگو نبوده است و بایستی راه مذاکره دنبال شود.

قرقاش همچنین با اظهار بی تفاوتی نسبت به بیانیه ها و مواضع محکومیت آمیز کشورهای عربی و اسلامی جهان نسبت به عادی سازی رابطه امارات و بحرین با رژیم اشغالگر قدس تصریح کرد: ما از ثبت توافق با اسرائیل چیزی را از دست ندادیم و بر تعداد دشمنان مان هم افزوده نشد!

وی افزود: ما از ابتدا می دانستیم که توافق با اسرائیل به هیچ وجه به مزاج فلسطینی ها خوش نخواهد آمد. با این حال امارات از طریق این توافق قادر خواهد بود تا بیشتر به فلسطینی ها کمک کند. ما بعید میدانیم که تل آویو قول اش را در توقف طرح الحاق بشکند.

ما معتقدیم که اسراییل طرح الحاق را تا ابد به تعویق نمی اندازد برای همین ضروریست تا فلسطینی ها هم به میز مذاکره بازگردند.

این ادعای قرقاش در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور ساخت 5 هزار واحد مسکونی جدید در اراضی فلسطینی کرانه باختری برای مهاجران صهیونیست را صادر کرده و حماس نیز با واکنش به به این موضوع طرف های عربی عادی ساز رابطه را «دروغگو» خطاب کرده است.

وی بار دیگر با مفید توصیف کردن سازش مقامات این کشور با رژیم اشغالگر قدس عنوان کرد: ایرانی ها بشدت نسبت به گام برداشته شده نگران هستند. این اقدام برای مقابله با تهران نیست.

پیشتر «دنی دنون» سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در توئیتی نوشته بود: توافق مهمی که نخست وزیر بنیامین نتانیاهو به آن رسید را گرامی می‌دارم. من به عنوان سفیر اسرائیل در سازمان ملل از امارات متحده بازدید کرده‌ام و با این کشور در خصوص مقابله با برنامه هسته‌ای ایران همکاری داشتم.

قرقاش همچنین درباره حجم معامله تسلیحاتی میان ابوظبی و واشنگتن اظهار کرد: در حال حاضر نمی توانیم از تعداد جنگنده های اف-35 که قرار است از ارتش آمریکا خریداری شود، اطلاعاتی منتشر کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی