نویر از نان شب هم واجب تر بود! | زور آزمایی فیلیک و لوپتگی از نگاه کاربران طرفداری


نویر از نان شب هم واجب تر بود! | زور آزمایی فیلیک و لوپتگی از نگاه کاربران طرفداری

سوپر کاپ اروپا، بهانه ای شد برای برپایی دوباره کارگاه مجازی طرفداری و دور هم جمع شدن خوره های فوتبال......

شبی که بایرن مونیخ، آخرین جام قهرمانی باقی مانده فصل را هم به خانه برد تا خساست خود در از دست دادن جام ها و نشان های افتخار را به رخ بکشد، گروهی از فووتبالدوستان ایرانی که در شبکه اجتماعی طرفداری عضویت دارند، دور هم جمع شدند تا تماشاگر و تحلیلگر این بازی جذاب باشند.

به گزارش طرفداری، کارگاه های مجازی در جریان بازی های فصل 2020 اروپا و بعضا در جریان بازی های داخلی، بهانه ای شد برای آن که با جمعی از خوره های فوتبال که بدون تعارف می توانند تحلیلگرهای موفقی باشند، آشنا شویم. طرفداری علاوه بر سایت ورزشی اش و طرفداری تی وی که حالا با پخش زنده بازی های لیگ قهرمانان آسیا وارد فاز تازه ای از فعالیت خود شده، یک شبکه اجتماعی فعال هم دارد که متشکل از کاربرهای علاقه مند و پیگیر فوتبال است. جمعی از این کاربرها همزمان با سوپر کاپ اروپا، در کارگاه مجازی طرفداری همراه ما بودند.

Khal Drogo کاربر عزیزی بود که پیشنهاد برگزاری کارگاه مجازی سوپرجام را داد. قرار بود کارگاه ها از نیمه دوم مهرماه و با شکل و شمایل جدید راه اندازی شود اما به پیشنهاد این همراه گرامی، برای سوپر کاپ اروپا کارگاه فوق العاده برگزار کردیم...

King Messi اولین کاربری بود که بعد از انتشار خبر برگزاری کارگاه از حضور در آن استقبال کرد؛

بعد مدت ها یه فوتبال باحال می بینیم

♧عزرائیلِ☆ منچستری♧ هم اولین کاربری بود که درباره بازی بایرن مونیخ و سویا نظر داد؛

بازی خیلی جذابی میشه بایرن مونیخ تیم یکدست وهجومی بسیار خوبی داره و سویا بمب انگیزه هستش بعد اینکه حریفان سختی را در لیگ اروپا شکست داد و به قهرمانی رسید.فکر میکنم سویا متکی بر ضدحمله و دفاع بسته هستش تا شانس پیروزی داشته باشه و در غیر اینصورت اصلا شانسی برای اون ها متصور نیستم.

dead man که در کارگاه های قبلی حضور فعالی داشت گله مند بود؛

پست جمع بندی کارگاه فینال لیگ اروپا رو کار نکردید تو ستون

گلایه این دوست خوب مان کاملا منطقی است، در ترافیک کاری و فشردگی کار، گزارش دو کارگاه، یکی فینال اروپا و دیگری دربی حذفی سرخابی ها، منتشر نشد که امیدواریم دوستان این کوتاهی را به ما ببخشند.

amo parsa در فاصله کمتر از نیم ساعت تا شروع بازی نوشت:

جدال قهرمان لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا !
بایرن مونیخی که یکی از قاطعانه ترین قهرمانی های تاریخ چمپیونز لیگ رو امسال بدست آورده باید به مصاف سویایی بره که لیگ اروپا رو به تسخیر خودش در آورده...
در ترکیب اصلی تیم بایرن مونیخ آلفونسو دیویس حضور نداره و بازی دادن به هرناندز توی این بازی مهم به نوعی ریسک محسوب میشه... البته هانسی فلیک بزرگی و زیرکی خودش رو نشون داده و اون بهتر از ما میدونه که باید چیکار کنه...
تقابل لواندوفسکی با مدافع جوان و جویای نامی که مشتری های زیادی هم توی بازار داره (ژول کنده) میتونه جذاب باشه و نبود رگیلون و اور بانگا هم کار رو سخت تر کرده برای سویا... البته که سطح کیفیت فنی راکیتیچ میتونه به کمک تیم بیاد و در موقعیت های از بازی تاثیر گذار باشه...
باید ببینیم شاگردان هانسی فلیک مثل اکثر بازی ها با شجاعت و پرسینگ سنگین بازی رو دنبال میکنن یا خیر و راهکار لوپتگی هم برای مقابله با فلیک میتونه جالب و دیدنی باشه!
با احترام به همه طرفداران بایرن مونیخ، پیش بینی من پیروزی سویا هست. درسته دور از انتظاره اما حس میکنم سویا بتونه بر بهترین تیم امسال غلبه کنه!

محمد عارف مهرجو که با سایت طرفداری هم همکاری داره و بعضا مطالبش رو در ستون نویسندگان می خونید، نوشت:

به نظرم بازی جذابتری نسبت به فینال چمپیونزلیگ خواهد بود، سویا فولبک های تهاجمی فوق العاده ای داره که میتونه با استفاده از اونا دفاع بایرن که یه کمی متزلزل نشون میده رو اذیت کنه
بایرن هم که خیلی بیرحمه توی فاز هجومی، باید دید لوپتگی چطور میخواد مقاومت کنه جلوی خط آتش بایرن. همچنین نبود تیاگو الکانترا این بازی بیشتر حس میشه احتمالا.

Khal Drogo که دیشب بانی برپایی کارگاه مجازی بود، در مطلب جالب و جذابی به مسیر طی شده از سوی دو سرمربی پرداخت و نوشت:

ارتش نازی در برابر مردان خستگی ناپذیر لوس پالانگاناس!
امشب شاهد تقابل پسران هانسی دیتر فیلیک و جولین لوپتگی مغضوب هستیم. پس از کنار گذاشته شدن از تیم ملی اسپانیا در آستانه شروع جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، اخراج در میانه فصل ۲۰۱۸_۲۰۱۹ از رئال مادرید و خانه نشین شدن، کمتر کسی فکر می کرد لوپتگی دوباره بتونه هدایت تیمی رو به دست بگیره و اونا رو به قله اروپا برسونه. اشک های لوپتگی پس از شکست دادن اینتر آنتونیو کونته در فینال لیگ اروپا، گواه گفته های منه.
در آنسوی میدان هانسی دیتر فلیکی قرار داره که تیم مغموم و افسرده نیکو کواچ رو در میانه فصل در دست میگیره، موقتا!
اجرای سبک فایت پرس، احیای توماس مولر، جنب و جوش فولبک ها در کنار بدنسازی فوق العاده بازیکنا و ایجاد روحیه پیروزی در تیم، از بایرن فلیک یه تانک مخوف و شکست ناپذیر ساخته که میتونه قهرمان بلامنازع دهه اخیر اسپانیا رو تحقیر کنه، تیم متمول دیار ناپلئون رو به زانو دربیاره و بر قله اروپا تکیه بزنه. مربی که حالا در لیست بهترین مربی اروپا در فصلی که گذشت قرار گرفته و یقینا رقابت رو از دو هموطن خودش میبره. امشب به تماشای دیدار دو تیم با دوسبک متفاوت میشینیم، فایت پرس پیروز میشه یا دیسیپلین و انگیزه؟

dead man تقریبا همزمان با پایان نیمه اول بازی یه کری زیرپوستی خوند و نوشت:

این فصل لیگ اروپا، سویا تمام تیم های مدعی عنوان قهرمانی (منهای اینتر) رو حذف کرد. از نکات جالب توجه بازی سویا این که بازیکن سوپر استار یا حتی ستاره ای نداشت و حتی از تاکتیک پیچیده و نوینی برای پیروزی استفاده نکرد. با اتخاذ تاکتیک های کلاسیک نظیر سانتر از جناحین تونست قهرمان شه. به نظرم این بازیم تقابل تاکتیک نوین فلیک و تاکتیک کلاسیک و ساده ی لوپتگیه.

Khal Drogo قبل از شروع نیمه دوم به تحلیل نیمه اول بازی پرداخت و متن کوتاهی نوشت که توصیه می کنم حتی اگه بازی رو هم ندیدین این متن رو بخونین:

بالاخره حفره های تیم فلیک نمایان شد، الان دیگه باید فهمیده باشید چرا بایرن انقدر در خرید سرجینیو دست مصمم و مصره. خلا تیاگو کاملا حس شد و ضعف در متصل کردن خط دفاع و خط هافبک مشهود بود، قدرت تیم فیلک در تلفیق قلدری گورتسکا و خلاقیت تیاگو بود که امشب خلا تیاگو این قدرت رو نصف کرد و کیمیش نتونست اون وظیفه رو به درستی انجام بده، نرسیدن توپ به مولر باعث شده بود که خیلی عقب بیاد و همین کار دلیلی بود برای عدم ایجاد فضا برای وینگرها. وقتی مولر وسط دوتا وینگر بازی می کرد مدافعین نمیتونستن کاملا به سمت وینگرها متمایل بشن و این باعث ایجاد فضا برای گنبری میشد اما امشب همچین چیزی رو شاهد نبودیم و سویا با یه بازی با نظم و ترتیب و با پاسکاری دقیق و ظریف تونست از زیر پرس بایرن خارج بشه و اذیتشون کنه. امسال لالیگا دیدن داره واقعا.

SUPER MANo وقتی نود دقیقه وقت قانونی بازی رو به پایان بود، نوشت:

هیچ هافبکی نیست بازیسازی کنه موقعیت سازی کنه ۴ تا مهاجم اون جلو هستن ولی هیشکی نیست یه پاس عمقی بده یا دفاع و حمله رو بهم وصل کنه مولر و لوا مجبورن بیان عقب.

FC PERSPOLIS FC... بعد از پایان بازی و پیروزی بایرن مونیخ، خلاقیت رو برگ برنده قهرمان معرفی کرد و نوشت:

به نظرم تیم فوتبال سویا، بهترین تیمی بود که جلوی این بایرن مونیخ مقاومت کرد. بایرن مونیخ با آوردن تولیسو، خاوی مارتینز، توانست میانه زمین را در اختیار خود قرار دهد . لوپتگی، بهترین سبک را برای مقابله پرس شدید بایرن مونیخ قرار داد، ولی خلاقیت و تمام کنندگی باواریایی ها، کار را برای شاگردان این مربی تمام کرد.

مهدی محمدی متن کوتاه و گویایی نوشت که برای من جذاب بود؛

خواستم بگم احساس کردم گل خاوی مارتینز رو جایی قبلا دیده بودم. دژاوو شده یعنی؟ ... آهان فهمیدم، روزی که درس اخلاق و شخصیت و معرفت رو تموم کرد، بهش نشون دادن که تو آخرین بازیت گل قهرمانی رو میزنی...

Mohammad Jalal هم بایرن مونیخ و سویا رو بهانه ای برای انتقاد تند از بارسلونا کرد و نوشت:

فارغ از نتیجه، ضعف بارسا نمایان شد. چه بسا اگه رگیلون بود سویا این بازی رو از بایرن مونیخ می برد.

Mehrad G.BM هم یه تحلیل خیلی فنی و دقیق از آنچه دیده بود ارائه کرد:

من نظرم اینه کیمیش و تیاگو رو اگه تو قدرت پاسوری بدون در نظر گرفتن یه سری جزئیات برابر در نظر بگیریم، قدرت دریبلینگ ایستا(؟) تیاگو نقطه مثبتش بود که در حالت پرس حریف میتونست خودش رو تو موقعیت بهتر قرار بده و اقدام به پاس دادن بکنه که کیمیش برای اون نوع دریبل به فضای بیشتری نیاز داره که پرس چند وجهی تیم مقابل میتونه مانع بزرگی بشه براش
همونطور که تو بازی امشب دیدیم.
اکی آلابا توی دفاع ضعف زیاد داره قبول همه میدونیم ولی من واقعا اینکه یه خط بیاد جلوتر و برای پست 6 با کیمیش رقابت کنه رو میپسندم (با قرارداد 11-12میلیون ‌یورویی و بونس ها البته). درواقع من این ضعف رو برای کیمیش هم میبینم اگه توی پست دفاع مرکزی بازی کنه به همون میزان که حتی بعنوان مدافع راست این ضعف ها رو داشت. امشب هم کیمیش و آلابا خیلی متمایل به هم بازی میکردن و زوله بیشتر در عمق دفاع بود تا آلابا.
دیویس رو به عنوان وینگر که وظایف دفاعیش رو بصورت کامل انجام میده بیشتر میپسندم تا بعنوان مدافع چپ.
جز زیرکزی تا حدودی؛ موسیالا، تیلمان، فاین، ریچاردز و حتی کوئیزانس مصداق همون اودرویوزولا هستن و درواقع اصلا در حد ترکیب تیم توی یک بازی حساس نیستن و کوواسی هم نامعلوم هست وضعیتش و بدون اینها و با در نظرگرفتن رفتن تیاگو، پریشیچ، کوتینیو و مارتینز و ناآمادگی سانه در این مقطع در صورت ادامه با این نوع سبک به قول گورتسکا تیم مقاطع حساس فصل بی رمق خواهد بود.

Amir72 rsd هم در واکنش به تحلیل جالب مهراد نوشت:

حرفات تا حدودی درسته، این که قدرت دریبلینگ تیاگو بالاس و اینا ولی از اونور قدرت دوندگی و پرس و فشاری ک کیمیش میاره بیشتر از تیاگو هست، کیمیش همین امسال با پاس گلش توی فینال سی ال بازی با لیون و بازی با بارسا کیفیت خودش رو نشون داد با این که تو پست تخصصی خودش نبود. الابا که کلا تعطیله به نظرم هرناندز رو بیارن وسط با زوله باشه بهتره، چپ و راستم که دیویس و پاوارد هستن. بازیکنایی که اسم بردی و جوونای باشگاه هستن به نظرم استعدادهای خوبی هستن و اگه بازی بهشون برسه میتونن خودشون رو بیشتر‌ نشون بدن مثل موسیالا و... این درسته ک‌ه باید یکی دوتا بازیکن بگیرن تو یکی دو تا پست ولی دلیل بر این نمیشه که به استعدادای خود تیم کم لطفی شه.

Mehrad G.BM هم در جواب امیر نوشت:

منظورم این نبود تیاگو از کیمیش بهتره یا برعکس. بررسی واسه اینکه بدونیم محدودیت های کیمیش چیا هستن دقیقا. اینکه آلابا رو بخوان با همین روال توی دفاع مرکزی بازی بدن آره. تمدید قرارداد هم خیلی فشار رو روش زیاد کرده منتها اگه انتظارات بیجایی نداشت واقعا داشتنش غنیمتیه. رقابت درون تیمی. ولی این دست بالا گرفتن بی‌اساس از رو هیچ چی روی زوله و هرناندز توی دفاع وسط خیلی برام جالبه که از همون جنس لوکاس مایو بیایم فیکس کنیمه! راجع به جوونا منظورم آینده شون نبود که بگم بدرد نخورن. منظورم الان بود که واقعا نمیشه روشون حساب کرد.

البته در جریان بازی هم اعتراض هایی به آلابا داشتیم و یکی از کاربرها که ما رو مقصر بد بازی کردن آلابا می دونست و می گفت ما باید جوابگو باشیم که این بازیکن بد بازی می کنه! ولی خارج از شوخی، بحث بین این دو کاربر درباره سطح توانمندی بایرن مونیخی ها جذاب بود.

محمد عارف مهرجو این بار در پایان بازی نوشت:

سویا میتونست ببره، خیلی شجاعانه بازی کرد. هر چند لواندوفسکی باید توپ طلا ببره اما توماس مولر هم واقعا برای این عنوان شایسته است. یه پاسهایی می داد که تو بازی کامپیوتری هم قفله.یه نکته دیگه هم که خیلی مهمه، اگه بایرن دفاع نخره به مشکل میخوره.

بهزاد رحیمی سریزدی هم نگاهی به بازی بایرن مونیخ و سویا داشت و مختصر و مفید نوشت:

بایرن مونیخ سعی کرد با بازی دادن پاوارد پشت خط دفاعی رو پوشش بده و با خیالی راحت جلو بازی کنه و هافبک های حریف رو تحت فشار قرار بده تا اشتباه کنن. نبود تیاگو به چشم اومد چون بازیکنان سویا تا توپ لو می دادند جمع می شدند توی دفاع و اجازه ی بازیسازی به بایرنی ها نمی دادند و اگر تیاگو بود میتونست با پا به توپش و شوت هاش گره ی بازی رو بازی کنه. حضور مولر و اضافه شدنش به حمله باعث سر در گمی مدافعان سویا میشد و فضا سازی میکردند با لواندوفسکی برای هم.

Mrŝ Ālphâ اما معتقد بود این بازی تحلیل خاصی نیاز نداره؛

تحلیل نمیخاد دیگه؛ خلاصه بازی میشه سوتی دادن های الابا که نویر جمع شون کرد و در آخر هم یه تعویض طلایی و گل...همین.

Ama Amoz هم خیلی کوتاه و گویا به بازی اشاره کرد؛

سویا یکی از بهترین تیم های اروپا، توی تک بازی ها هست، خیلی هم ربطی به شرایط نداره و همیشه برای تک بازی رقیب خیلی سختی برای تیم مقابله، در سوپر کاپ هم بازی رو خوب اداره کردن و جلوی بایرن مثل خودش پرفشار بازی کردن، شاید اگر مهره های خط حمله بهتر بودن میتونستن ببرن بازی رو، اما بایرن؛ خط دفاعش خصوصا آلابا خیلی بد بودن، نکته مثبت تا حدودی فقط هرناندز بود، هافبک بدون تیاگو منظم نبود و خط حمله هم لوا بعد از قضیه توپ طلا به نظر کمی انرژیش خالی شده، سانه خوب بود، مولر و نویر عالی.

و ممد منچستری آخرین کاربری بود که در این کارگاه شرکت کرد و مطلبی نوشت که واقعا نکته های فنی جالبی داشت. بخونید:

تنها تیمی که به شدت بایرن رو تحت فشار قرار داد طی این مدت، همین سویا بود که شاید اگه یکمی خوش شانس بودن قهرمان می شدن. بایرن تا وقتی سانه بود توی حملات زهر دارتر بود اما به نظر من لوپتگی با این که باخت ولی برد کاملا از یه جایی به بعد کندی زوله و اسیب پذیری الابا توی توپ های پشت مدافعین رو شناخت و اون مهره ای که لازم بود رو آورد ولی خب به قول عبداله ویسی دروازه بان از نون شب هم واجب تره و نویر فوق العاده بود به بایرن شانس برگشت داد و بایرن هم با توجه به برتری ذاتیش کار رو تموم کرد. ضمنا نبود تیاگو هم به چشم اومد، بازیکنی که با یه پاس میتونست چند نفر رو محو کنه و توپ گیر عالی بود ولی در کل فکر کنم تلخ ترین برد این چند وقت واسه فلیک بود چون شاید یه سری ضعف های بایرن مشخص شد ولی خب هنوزم با اختلاف آماده ترین تیم اروپا هستند و شاید مثل 2013 با خلاقیت وینگراشون که نشون دادند محشرند باز سه گانه ببرند.

منتظر کارگاه های بعدی طرفداری باشید و شما هم توی این کارگاه ها به جمع ما اضافه بشین، بازی ها رو تحلیل کنین و از تماشای بازی ها لذت دو چندان ببرین.

همچنین بخوانید:

سوپر کاپ اروپا روی میز کارشناس طرفداری | قبل از تماشای بایرن مونیخ - سویا ببینید و بخوانید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان