آماری به یادماندنی از اقتدار پدافند هوایی


آماری به یادماندنی از اقتدار پدافند هوایی

مشاور فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به نقش پدافند هوایی آجا در دوران دفاع مقدس گفت: پدافند هوایی 2 هزار و 887 روز جنگ 24 ساعته در دوران جنگ تحمیلی داشت.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، امیر سرتیپ دوم قاسم فراوان، مشاور فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش درباره اقدامات ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی عملکرد قابل قبولی را در دوران دفاع مقدس از خود بر جای گذاشت.
وی با بیان نقش آفرینی ارتش از اولین روز‌های جنگ تحمیلی و حضور خلبان‌های شجاع در خط مقدم جنگ در خوزستان افزود: پدافند هوایی ۲ هزار و ۸۸۷ روز جنگ ۲۴ ساعته را در دوران دفاع مقدس از خود برجای گذاشته است. پدافند در همان روز‌ها خدمات بی بدیلی از خود بر جای گذاشت و در سه فاز بازدارندگی، بازپسگیری مناطق و تنبیه متجاوز ایفای نقش کرد.
امیر سرتیپ دوم فراوان گفت: ما زیرساخت‌های حساس کشور را از گزند حملات دشمن حفظ کردیم. به غیر از مواردی که دشمن ناجوانمردانه اقدام می‌کرد بقیه موارد حملات دشمن به سرعت خنثی می‌شد.


وی با بیان اینکه سامانه اسکای گارد ارتش در دوران دفاع مقدس همواره فعال بوده؛ عنوان داشت: ما مسیر صادرات و واردات نفت و کالا‌ها و خدمات را حفظ کردیم و این در سایه هم افزایی نیرو‌های مسلح و خصوصا پدافند هوایی ارتش بود.
امیر سرتیپ دوم فراوان با بیان اینکه پدافند هوایی ارتش با سامانه پدافندی شوروی آن زمان ارتش صدام مقابله می‌کرد یادآور شد: سال اول جنگ دشمن مستاصل از درگیری هوایی با ما بود. همچنین آسمان برای عبور و مرور هواپیما‌ها باز کردیم و در جبهه‌های جنگ نیز نقش بی بدیلی در عملیات‌هایی مانند مروارید داشتیم.
مشاور فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: ارتش جمهوری اسلامی امنیت خلیج فارس را تا حد امکان تامین کرده بود. در جبهه‌های جنگ پدافند ارتش شرایط را مدیریت می‌کرد و ده‌ها هواپیمای دشمن در انهدام ماشین جنگی دشمن نابود شد.
امیر سرتیپ دوم فراوان با تاکید بر حضور پر حجم هواپیما‌های دشمن در عملیات طریق القدس و فتح المبین بیان کرد: ما باید در این عملیات‌ها هواپیما‌ها و موشک‌های دشمن را منحرف می‌کردیم و همین کار را انجام دادیم.


وی عنوان داشت: ما پیروز نبرد با دشمن بعثی بودیم و خلبان‌های شجاع ما در عملیات‌های فتح المبین و بیت المقدس شجاعت زیادی از خود نشان دادند. پدافند ارتش در عملیات فتح المبین موشک‌های هاگ را به منطقه عملیاتی آوردند و این یک دستاورد بزرگ بود.
وی با بیان اینکه سناریوی تنبیه متجاوز به خوبی توسط پدافند ما انجام شد؛ خاطرنشان کرد:گرچه دشمن حملاتش به عمق بود، اما اثرات آتش شان زیاد نبود و این به دلیل عملکرد درخشان پدافند هوایی ارتش بود. ما همچنین توانستیم با وجود کمک‌های کشور‌های مرتجع منطقه و آمریکا به عراق؛ صدامیان را تنبیه کنیم و صد‌ها هواپیمای دشمن را از بین بردیم.
امیر سرتیپ دوم فراوان گفت: حدود ۱۱۲ کتاب در خصوص اقدامات نیروی پدافند هوایی ارتش منتشر شده است.

صدا و سیما

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو