برگزاری 120 ویژه برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در آبادان


برگزاری 120 ویژه برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در آبادان

احمدی از برگزاری 120 ویژه برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در آبادان خبر داد و گفت: امسال این ویژه‌برنامه متفاوت هفته دفاع مقدس در سطح پایگاه ها و حوزه های مختلف بسیج نقاط شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده در حال اجراست.

خبرگزاری شبستان – منطقه آزاد اروند: 31 شهریور ماه یادآور آغاز جنگی تحمیلی و نابرابر توسط رژیم بعث عراق به سرکردگی استکبار جهانی علیه نظام نوپای ایران اسلامی است. در این جنگ که هشت سال به طول انجامید مردم ایران اعم از پیر و جوان و زن و مرد دوشادوش هم به مقابله با دشمن پرداختند و با نثار جان خود از آب و خاک و ناموس خود دفاع کردند و در نهایت به پیروزی رسیدند.

به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هر ساله از در هفته دفاع مقدس (31 شهریور تا 6 مهر) برنامه‌های مختلفی در نقاط مختلف برپا از جمله پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج و دیگر سازمان‌های مردمی و دولتی برپا می‌شود. چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس با شعار «ما قوی هستیم» برگزار می‌شود.

«شاپور احمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، به بیان برنامه‌های چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی پرداخته و اظهار کرد: امسال 120 ویژه‌برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌های مختلف بسیج نقاط شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج آبادان افزود: برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه یکسال حصر و شکست حصر آبادان، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و توزیع بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس است که در دستور کار قرارشان دادیم.

وی اضافه کرد: با توجه به ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر عدم برگزاری رژه در سراسر کشور و طبق دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا امسال در آبادان این برنامه برگزار نمی‌شود و به جای آن بنا داریم برنامه‌های دیگری را اجرایی کنیم.

احمدی تصریح کرد: در راستای جایگزینی ویژه‌برنامه رژه نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس، نمایشگاه یکسال حصر و شکست حصر آبادان در محوطه مقابل سپاه ناحیه مقاومت بسیج آبادان از ابتدای هفته دفاع مقدس به همت پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس و همکاری ارگان‌ها و نهادهای مختلف سطح شهرستان آبادان راه‌اندازی شده است.

وی عنوان کرد: در این نمایشگاه 12 غرفه دایر شده و ارگان‌هایی اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، نیروی دریایی، شهرداری، سازمان برق، آموزش و پرورش، جهاد سازندگی، اداره بندر و دریانوردی، بسیج خواهران، بنیاد شهید و امور ایثارگران و حوزه علمیه غرفه‌های خود را در این نمایشگاه برپا کردند که در 2 تایم صبح و عصر از ساعت 8 تا 12 و 17 تا 22 برای بازدید عموم شهروندان دایر است.

فرمانده سپاه آبادان ابراز کرد: در راستای تحقق سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر برقراری اتصال نسل‌ها در خصوص دفاع مقدس، دعوت می‌شود شهروندان حتما به صورت خانوادگی از این نمایشگاه بازدید کنند تا با بخشی از اقدامات انجام شده در آن دوران آشنا شوند و مشاهده کنند.

وی به نقش عشایر در جنگ تحمیلی اشاره کرد و ادامه داد: براداران و خواهران عرب ما در دوران دفاع مقدس دفاع جانانه‌ای در مقابل دشمن داشتند و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند، از این رو بناست همایش نقش عشایر عرب در دوران دفاع مقدس روز (یکشنبه 6 مهر) با همکاری و مشارکت سپاه آبادان و خرمشهر و معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند در سالن همایش‌های 700 نفره این سازمان برگزار شود.

احمدی از تهیه و توزیع یک‌هزار بسته کمک‌های مومنانه به صورت نمادین در روز 5 مهر همزمان با سالروز شکست حصر آبادان از طریق پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج سطح شهرستان خبر داد و بیان کرد: این بسته‌ها در دو قالب بسته‌های مواد غذایی و لوازم‌التحریر میان نیازمندان توزیع می‌شود.

وی از بهره‌برداری از 6 باب منزل مسکونی توسط بسیج سازندگی سپاه آبادان برای مددجویان کمیه امداد خبر داد و خاطر نشان کرد: همچنین 45 واحد مسکونی متعلق به اقشار آسیب‌پذیر و محروم جامعه در نقاط مختلف آبادان با همکاری بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی تعمیر و به خانواده‌ها تحویل شده است.

فرمانده سپاه ناحیه آبادان تاکید کرد: قرار است با همکاری کانون بسیج پزشکی و مشارکت دانشکده علوم پزشکی آبادان آئین تجلیل از مدافعان سلامت این شهرستان برگزار شود و در این مراسم از پیشکسوتان دفاع مقدس نیز تقدیر می‌شود.

وی از برگزاری 6 الی هفت یادواره ویژه شهدای دوران دفاع مقدس در پایگاه‌های مختلف آبادان با رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد و تصریح کرد: سعی داریم در برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس از فضای مجازی، رسانه‌ها و صدا و سیما نهایت استفاده و بهره را ببریم.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم