مشق الفبای مهربانی در روزگار کرونایی/ توزیع 1000 بسته تحصیلی در روستاهای مرزی نهبندان و زیرکوه


مشق الفبای مهربانی در روزگار کرونایی/ توزیع 1000 بسته تحصیلی در روستاهای مرزی نهبندان و زیرکوه

بسته‌های تحصیلی «ایران همدل» به 1000 دانش آموز نیازمند روستاهای مناطق مرزی نهبندان و زیرکوه اهدا شد تا الفبای مهربانی در مدارس رونق گیرد و لبخند بر لب این علاقه مندان به علم و تحصیل نقش بندد.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ قصه نیکوکاری مردمان کویر پایانی ندارد؛ انگار کارشان با از خودگذشتگی و نیکوکاری گره خورده است و این قصه امروز و دیروز نیست. سال‌های سال است که نیکوکاران و خیران الفبای مهربانی را مشق می کنند.

از نظر قرآن یکی از وظایف مهم افراد در جامعه اسلامی، دستگیری از نیازمندان و تهیدستان است و هر کس به اندازه امکانات و توانمندی خویش وظیفه دارد که خلاء های موجود در زندگانی افراد را جبران و کمبودهای آنان را پاسخگو باشد. همانگونه که خداوند نیازمند و فقیر را با فقر و نداری امتحان می‌کند، ثروتمندان را نیز این گونه آزمایش می کند.

در این روزهای که بوی ماه مهر در جای جای این دیار کویری پیچیده است تهیه کیف، کفش، لباس فرم و لوازم التحریر دانش آموزان برای بسیاری از خانواده ها به ویژه قشر کم درآمد و ایتام به لحاظ شرایط اقتصادی مشکل شده، آن هم در سالی که کرونا خیلی چیزهای آن را تغییر داده و متفاوت کرده است از جمله همین بازگشایی مدارس و آموزش مجازی.

در گوشه گوشه این دیار هستند کودکانی که آرزو دارند بوی پاک کن و دفتر نو را همراه با بوی ماه مهر حس کرده، نه اینکه با کیف چند سال پیش و کفش کهنه به مدرسه بروند. دانش آموزانی که بی هیچ گناه سهم آنها از شادی اول مهر تنها حسرتی است که هر سال در دلشان تکرار و آنها را در کنج خانه ها می نشاند.

اما اینجا ما مردمانی از اهالی سخاوت هستیم، پیشه‌‌مان نوع‌دوستی و دل‌هایمان لبریز از مهربانی است. ما وجدان‌‌های بیدار هستیم و به تاسی از مولایمان حضرت علی(ع) نمی‌‌گذاریم کودکان و یتیمان این مرز و بوم بخاطر فقر از ادامه تحصیل در مدرسه باز بمانند.

امسال هم در این روزگار کرونایی مرکز نیکوکاری رسانه یاران خراسان جنوبی با همکاری کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و خیران تلاش می کنند تا با توزیع بسته های تحصیلی در قالب اجرای پویش الفبای مهربانی، دلگرمی و شوق بیشتری جهت فراگیری علم و دانش در طول سال تحصیلی در دانش آموزان نیازمند ایجاد کنند.

مشق الفبای مهربانی در روزگار کرونایی/ توزیع 1000 بسته تحصیلی در روستاهای مرزی نهبندان و زیرکوه

«زینب رمضانی» رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی در گفتگو با رسانه های گروهی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید می گوید: مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی از مهرماه سال ۹۸ راه‌اندازی شده و ضمن برقراری ارتباط با خیران و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های محلی به نیازمندان و مددجویان کمیته امداد امام(ره) استان در زمینه‌های مختلف خدمت‌رسانی می‌کند.

وی با اشاره به راه اندازی پویش الفبای مهربانی در راستای طرح ایران همدل می افزاید: هدف از راه اندازی این پویش تامین لوازم التحریر، کیف و کفش برای دانش آموزان مناطق کم برخوردار و مرزی استان است.

مشق الفبای مهربانی در روزگار کرونایی/ توزیع 1000 بسته تحصیلی در روستاهای مرزی نهبندان و زیرکوه

رمضانی از آغاز توزیع یک هزار بسته لوازم التحریر و کیف در بین دانش آموزان نیازمند در استان خبر می دهد و می گوید: این بسته‌های تحصیلی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بین دانش آموزان نیازمند شناسایی شده در روستاهای مرزی زیرکوه و نهبندان و همچنین در مناطق کم برخوردار بیرجند توزیع می شود.

وی در پایان ضمن قدردانی از خیرانی که همواره یاریگر نیازمندان هستند، بیان می کند: مردم مهربان استان علاوه بر مراجعه به مرکز نیکوکاری رسانه یاران در استان برای اهدای کمک‌های غیرنقدی، می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۱۰۰۳۲ که به نام این مرکز ثبت شده است کمک‌های نقدی خود را برای اهدای به دانش آموزان نیازمند واریز کنند.

و اما روز مهربانی فرا می‌‌رسد و مراسمی به وسعت دل‌های آسمانی در شهرستان مرزی نهبندان برپا می‌‌شود. همه دعوت شده‌‌‌‌اند به میهمانی جشن خلوص دل‌‌ها، اینجا لبخند مهربانی بر لب های کودکان نقش می بندد. لبخندی که با هدیه دادن کیف و لوازم التحریر در آغاز سال تحصیلی جدید بر لبان کودکان نیازمند جوانه زد و امید فردای روشن را در دل آنان زنده کرد.

مشق الفبای مهربانی در روزگار کرونایی/ توزیع 1000 بسته تحصیلی در روستاهای مرزی نهبندان و زیرکوه

عرفان و حسین از دانش‌آموزان مدرسه بودند که می‌خواستند دکتر شوند، دلشان می خواست بتوانند مریض‌ها را زودتر خوب کنند. حسین که لبخند رضایت از مهربانی خیران بر لبانش نشسته است، می‌گوید: من درس می‌خوانم که دکتر خوبی بشوم و بتوانم خانواده های که برای درمان پول ندارند را کمک کنم.

در راستای طرح ایران همدل با همکاری مرکز نیکوکاری رسانه یاران، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، فرماندهی مرزبانی، مرکز جامع تحکیم خانواده، سازمان بسیج رسانه، و قرارگاه عملیاتی شهید ناصری ۵۰۰ بسته لوازم تحصیلی و یک هزار پرس غذای گرم در روستاهای تا شعاع ۵۰ کیلومتر مناطق مرزی نهبندان توزیع شد.

بسته های تحصیلی خیران برای توزیع در مناطق روستایی کم برخوردار شهرستان زیرکوه نیز ارسال شده است و به زودی بسته های تحصیلی در بین برخی خانواده های روستایی تحت پوشش کمیته امداد بیرجند نیز توزیع خواهد شد.

مشق الفبای مهربانی در روزگار کرونایی/ توزیع 1000 بسته تحصیلی در روستاهای مرزی نهبندان و زیرکوه

«رضا سلم آبادی» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه امسال جشن عاطفه ها تحت عنوان «شور عاطفه‌ها با پویش ایران همدل» با هدف تامین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد استان در حال برگزاری است، می گوید: «شور عاطفه‌ها» از ۲۲ شهریورماه آغاز شده و تا ۱۱ مهرماه در سراسر استان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ هزار دانش‌آموز نیازمند زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، ادامه می دهد: مردم خیر و نوع‌دوست استان خراسان جنوبی سال گذشته در قالب جشن عاطفه‌ها سه میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان به دانش آموزان نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد استان کمک کردند.

سلم آبادی می فزاید: هم اکنون ۹۶ پایگاه شور عاطفه ها در مراکز نیکوکاری و ادارات کمیته امداد آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم و خیران هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی تاکید می‌کند: با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا و تغییر در نظام آموزشی(فضای مجازی)، این نهاد تأمین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان نیازمند را با مشارکت خیران و نیکوکاران منطبق با نظام آموزشی جدید (ملزومات اساسی برای آموزش غیرحضوری) در کنار تهیه نوشت‌افزار، کیف و کفش و پوشاک در دستور کار قرار داده است.

به گفته وی مردم خیر و نوعدوست استان همچنین می‌توانند به صورت مجازی با شماره‌گیری #۱ *۰۵۶ * ۸۸۷۷* و شماره‌گیری تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷ و سایت امداد با استفاده از روش‌های پرداخت الکترونیکی در شور عاطفه‌ها شرکت کنند.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا