انتقاد شدید امام جمعه پاتاوه از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم


 انتقاد شدید امام جمعه پاتاوه از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم

چراغی با انتقاد شدید از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف برخی از مردم، یادآور شد: کرونا مسائل اقتصادی و اجتماعی کشور ما را با خطر مواجه کرده و باعث فقر و سختی در معیشت مردم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «ابراهیم چراغی» ظهر امروز (4 مهر ماه) در خطبه‌های نماز جمعه پاتاوه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، ترک گناه و تسلیت سالروز شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی (ع) به (روایتی) به فرمایشات نورانی آن امام بزرگوار اشاره و اظهار کرد: «بدون شک شما هرگز به گنج و باطن تقوا نمی رسید مگر اینکه از صفت هدایت خبردار شوید.اگر می خواهید به مقام عالی تقوا برسید، باید از هدایت اطلاع داشته باشید».

امام جمعه پاتاوه با اشاره به معنای هدایت و اینکه در نمازهایمان از خدا طلب می کنیم و «اهدانا الصراط المستقیم» می گوییم به چه معنا بوده، گفت: آیا ما هدایت شده ایم یا نه، و اگر به راه راست هدایت شده ایم پس جایگاه تقوا کجاست؟ اگر هدایت نشدیم، پس حال وروز ما چه می شود؟.

وی یادآور شد: کسی که هدایت نشده باشد مسلمان نیست و کسی که مسلمان نیست، یعنی برای بعد از مرگ حال و روز خوبی ندارد.

چراغی ادامه داد: ما برای اینکه هدایت را بشناسیم باید سراغ صاحبان هدایت، نشانه ها و دلالت های هدایت برویم و باید آثار و ابزار هدایت را بشناسیم .

امام جمعه پاتاوه به صلح تاریخی معاویه و نرمش قهرمانانه امام حسن مجتبی علیه السلام گریزی زد و گفت: این صلح زمینه ساز پیشرفت و تبلیغ اسلام به واسطه ایجاد عاشورا شد.

وی ادامه داد: معاویه چون به قدرت رسیده و صاحب قدرت شده بود، مسلمین را فریب داده و فرماندهان امام را خریده بود و امام را مجبور به صلح کرده بود به امام حسن علیه السلام گفت ای فرزند رسول الله از فضل ما بگو، امام حسن علیه السلام بالای منبر قرار گرفت و فرمودند: «من فرزند رسول الله هستم، من فرزند آن کسی هستم که جبرئیل از طرف خدا برای او وحی نازل می شد. من فرزند مکه، منا و فرزند هدایت و بندگی هستم و.... و ما تنها علم الهدی و فقط نشانه هدایت هستیم».

چراغی در پایان خطبه عبادی به سخن امام حسن علیه السلام اشاره کرد و یادآور شد: اگر کسی می خواهد به باطن تقوا برسد، باید از هدایت خبر داشته باشد.

امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز با انتقاد شدید از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف برخی از مردم، یادآور شد: کرونا مسائل اقتصادی و اجتماعی کشور ما را با خطر مواجه کرده و باعث فقر و سختی در معیشت مردم شده است.

وی اضافه کرد: عدم رعایت پروتکل ها و آئین نامه های بهداشتی در برابر بیماری کرونا باعث می شود مردم نتوانند زندگی عادی را داشته باشند.

چراغی با ابراز تاسف از بی مسئولیتی و بی مبالاتی بعضی از مردم در این زمینه، گفت: متاسفانه بعضی از مردم بی مبالات توجهی به دستورات نظام بهداشتی کشور ندارند.

خطیب جمعه پاتاوه به مقایسه کشته های روزانه در جنگ تحمیلی و فوتی های کرونای در روز به مبتلایان بیش از دو هرار نفر به ویروس کرونا در یک روز اشاره کرد و گفت: آمار 260 نفر فوتی کرونا در روز شوخی بردار نیست، ما در جنگ تحمیلی روزانه به این اندازه کشته نداشتیم، روزی 264 نفر سرمایه مملکت از بین برود.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: معظم له فرمودند «شوخی نگیرید، 150 نفر سرنشین هواپیمای اکراین به زمین می افتد و حالا به خاطر خطای انسانی و یا توطئه دشمنان و یا هرچیزی بوده تو بوق و کرنا می کنند که یکصد و پنجاه بیگناه مردند».

چراغی با اذعان به اینکه در حال حاضر گرانی بیداد می کند و یکی از این علت ها بیکاری مردم است که به واسطه این بیماری به وجود آمده، یادآور شد: این موضوع باعث بیکاری، تعطیلی کارخانه ها و اداره ها شده و به دنبال این تعطیلی ها، گرانی و سپس فساد و فحشاء دامن گیر جامعه خواهد شد.

امام جمعه پاتاوه مردم را به مراعات موارد بهداشتی، رابطه با علما، دینداران و مذهبی ها فراخواند و گفت: غالب کسانی که گوش به فرمان فرامین بهداشت نمی دهند و نیستند، اینها ناقل این بیماری به سایر افرد جامعه بوده و کسی که دین نداشته و معتقد به احکام اسلام نباشد، ولنگار و هر کاری دلش خواست انجام می دهد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی