دشمنان تحمل استقلال و عزت ملت ایران را ندارند/در برابر هر تهاجمی پاسخی دندان شکن داریم


دشمنان تحمل استقلال و عزت ملت ایران را ندارند/در برابر هر تهاجمی پاسخی دندان شکن داریم

حجت الاسلام والمسلمین فرخ‌فال با اشاره به علل و عوامل وقوع جنگ تحمیلی و با تأکید بر این که دشمنان تحمل استقلال و عزت ملت ایران را ندارند، گفت: ما در برابر هر تهاجمی پاسخی دندان شکن داریم.

گزارش خبرگزاری شبستان از قم، بدون تردید دفاع مقدس یک فرهنگ اصیل برگرفته شده از مکتب عاشورا و متأثر از حرکت مجاهدانی است که در راه دفاع از تعالی دین و مکتب از همه هستی خود گذشتند و جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و دین خود به مکتب و انقلاب ادا کردند.

از طرف دیگر هفته دفاع مقدس باید هر ساله گرامی داشته شود تا این نکته ضروری را به خود یادآوری کنیم که ما هرچه داریم به برکت همین شهدای والا مقام و امام شهیدان است و اگر آنها آن روز در برابر تجاوز دشمنان قد علم نمی‌کردند همه ما باید همچون رژیم منحوس پهلوی نوکر و خادم و جیره خوار ایادی استکبار می‌بودیم.

هفته دفاع مقدس را نه فقط برای یاد شهدا که برای یادآوری ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی هر ساله گرامی می داریم و این نکته را به همه جهانیان اعلام می‌کنیم که ما لحظه ای و کمتر از لحظه‌ای دست از آرمان های مقدس امام راحل و شهدای والا مقام برنمیداریم.

دفاع مقدس در حقیقت زمینه‌ساز شکل‌گیری یک حرکت بزرگ و تمدن ساز در سطح جهانی بود تا همه ملت هایی که از زورگویی آمریکا و اسرائیل و ایادی ستمگر آنها خسته شده‌اند به خود بیایند و حرکتی بزرگ را بسیجی وار رقم بزنند.

دشمنان تحمل استقلال و عزت ملت ایران را ندارند/در برابر هر تهاجمی پاسخی دندان شکن داریم

به همین مناسبت با حجت الاسلام و المسلمین «احمد فرخ‌فال» استاد درس خارج حوزه علمیه قم، رئیس سابق حوزه علمیه استان قم و رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت و گویی صمیمی ترتیب داده ایم که متن گفت‌وگو به این شرح است.

در ابتدا بفرمایید اساسا چرا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ هشت ساله بر ملت ایران تحمیل شد؟

خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «وَقَاتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَکُمْ وَلَا تَعْتَدُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ» یعنی در راه خدا با آنان که به جنگ و دشمنی شما برخیزند جهاد کنید، لکن از حد تجاوز نکنید که خدا متجاوزان را دوست ندارد.

نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری یک مرجع توانمند دینی یعنی رهبر کبیر انقلاب بنیان گذاشته شد که اساس و خاستگاه آن قرآن و اهل بیت(ع) بود؛ این انقلاب از سال ۴۲ توسط ایشان رقم زده شد تا جایی که مردم بر اساس دین و خاستگاه این مرجع دینی در مقابل طاغوت زمان قیام کرده، پیروز شده و طاغوتیان را از مملکت بیرون کردند.

استقلال ایران از شرق و غرب و برقراری نظام دینی خواسته ملت ایران بود

بنابراین خواسته ملت برقراری یک نظام استوار بر اساس اصول دینی و مستقل از غرب و شرق بود ولی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی نمی‌توانستند این استقلال را تحمل کنند چرا که در حقیقت همان چیزی که موجب موفقیت آنها در همه کشورهای منطقه برای زیر سلطه بردن آنها بود همین عدم استقلال کشورهای سلطه پذیر بود.

لذا آمریکا و اسرائیل و ایادی آنها در منطقه با تحریم یک جرثومه فساد یعنی صدام حسین جنگ خانمان سوزی را بر انقلاب اسلامی و میهن عزیز ما تحمیل کردند.

دشمنان تحمل استقلال و عزت ملت ایران را ندارند/در برابر هر تهاجمی پاسخی دندان شکن داریم

دلیل مقابله و ایستادگی ما در برابر تهاجم دشمنان بر اساس مبانی دینی چیست؟

ببینید اساسا انقلاب اسلامی بر اساس منش قرآن و سخنان اهل بیت(ع) ایجاد شده بود و تلاش می‌کرد و تلاش می کند تا با همه همسایه های خود با حسن همجواری برخورد کند و رفاقت و دوستی را دنبال کند اما وقتی کشور همسایه ما یعنی عراق تحت تأثیر القائات استکبار جهانی به این کشور حمله کرد، به دستور دین باید با او مقابله می کردیم.

در حقیقت صدام حسین با این حرکت شیطانی خود، قرآن و حیثیت و ناموس و مملکت ما را زیر سوال برد و حیثیت و مرزهای این کشور و مردم ما را به قتل تهدید کرد، بنابراین همه ما موظف به پاسخگویی در برابر این حرکت جنایتکارانه بودیم و باید از اسلام و انقلاب دفاع می کردیم.

در طول چهل سال پس از انقلاب ما هرگز مهاجم نبودیم

البته ذکر این نکته ضروری و لازم است که ما هرگز مهاجم نبودیم چون بر اساس همان آیه ای که در ابتدای سخنان بیان کردم ما در برابر کسانی که به ما حمله کردند ایستادگی کردیم و از حیثیت و شرف و عزت خود دفاع کردیم و ما هرگز مهاجم نبودیم.

نکته‌ای که در آیه مورد اشاره وجود دارد عبارت «و لا تعددوا» است، یعنی قرآن دستور می‌دهد که اگر به شما حمله کردند و قصد کشتن شما را داشتند جلوی آنها بایستید و آنها را بکشید اما به هیچ وجه حق اعتدا و اسراف ندارید و به همین دلیل ما در این چهل سال هرگز به هیچ کشوری تجاوز نکرده ایم.

دشمنان تحمل استقلال و عزت ملت ایران را ندارند/در برابر هر تهاجمی پاسخی دندان شکن داریم

در طول این چهل سال برخورد جمهوری اسلامی با دشمنان چطور بوده است؟

منافقان و کفار و فتنه گران در طول این چهل سال تا سلاح به دست نگرفتند وارد جنگ و جدال با آن ها نشدیم اما هر موقع به شرف و عزت و آبرو دین و مکتب ما تعرض و تجاوز شود با قاطعیت در برابر ما در برابر آن ها می ایستیم دقیقاً همان کاری را که در دفاع مقدس انجام دادیم.

اما ما چگونه دفاع کردیم؟ ما در طول تاریخ این کشور پس از انقلاب اسلامی اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک این کشور در اختیار مهاجم قرار گرفته و بین آنها تقسیم شود اما بر اساس خواسته مشروع خود دفاع کردیم و در برابر همه قدرت ها ایستادگی کردیم.

دفاع هشت ساله از کشور با وجود تنگناهای اقتصادی

مدافعان این کشور به دستور امام راحل در طول دوران پس از انقلاب به ویژه در طول هشت سال دفاع مقدس با وجود همه تنگناهای اقتصادی و سلاح هایی که آمریکا و ایادی آنها تحویل دشمن داده بودند، دفاع جانانه کردند و انقلاب اسلامی را از شر دشمنان حفظ کردند که این مسأله برای امروز مردم و مسؤولان ما باید مایه الگو و عبرت باشد.

دفاع مقدس چه پیامی برای دوستان و دشمنان دارد؟

اولا دفاع مقدس به دشمنان و بدخواهان داخلی و خارجی فهماند که این ملت و انقلاب آن چنان با قدرت و قوت می ایستد که هیچ دشمنی نمی تواند کمرش را خم کند و آن را به زانو در بیاورد، بنابراین امروز باید به این نکته توجه داشته باشیم که شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و شهدای انقلاب اسلامی احیا و زنده هستند و بر اعمال ماه نظاره می‌کنند.

شهدا استقلال و قدرت و عزت ما را در مقابل دشمنان اثبات کردند

شهدا توانستند آبرومند دوران سختی را طی کنند و استقلال و قدرت و عزت ما را در مقابل دشمنان اثبات کنند، حتی در ایام پایانی دفاع مقدس حتی اگر دشمن را را در خاک خودش تعقیب کردیم این هم دفاع بود چرا که می خواستیم دشمن را خوار و ذلیل کرده و کاری کنیم که آتش او دیگر به مردم و جامعه ما سازگار نباشد.

بنابراین پیام دفاع مقدس برای دشمنان و کسانی که می خواهند به این کشور حمله نظامی داشته باشند، خاری و ذلت برای آنها است چراکه ما هرگز دست از اهداف و آرمان های مقدس خود برنمی داریم و به رهبری رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای به این حرکت روشن ادامه می دهیم.

دشمنان تحمل استقلال و عزت ملت ایران را ندارند/در برابر هر تهاجمی پاسخی دندان شکن داریم

آیا انقلاب اسلامی را می‌توان با قدرت و ثروت از مسیر خود منحرف کرد؟ چه ضمانت اجرایی برای حرکت صحیح انقلاب در این دوران وجود دارد؟.

وقتی می گوییم دفاع مقدس دارای برکات زیادی است، به همین دلیل است چراکه پس از این هشت سال بود که دنیا فهمید انقلاب اسلامی بر اساس اصولی مقدس بر مبنای دین و شریعت و فقاهت ایجاد شده که با سلاح و پول و قدرت هرگز قابل اضمحلال نیست.

در برابر همه شیطنت ها می ایستیم

انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران امروز توانایی این را دارد که در مقابل همه شیطنت ها بایستد، همانگونه که تا به امروز ایستاده و دشمنان نیز جرأت نگاه بد به این کشور و انقلاب را ندارند.

در دوره ای که امام خمینی(ره) سکان این کشور را داشت، ضمانت اجرای حرکت انقلاب بود و نگذاشت که مسیر انقلاب به دست عده ای نا اهل منحرف شود، امروز هم انصافاً خلف صالح ایشان یعنی امام خامنه ای در تمامی صحنه ها با تدبیر کافی به کمک مردم و جوانان آمده اند و انقلاب را از شرّ دشمنان حفظ کرده اند.

ملت ما نیز با همان فرهنگ یعنی فرهنگ دفاع مقدس که فرهنگ ایستادگی، مقاومت، ایثار و شهادت است تا به امروز ایستاده و در ادامه نیز خواهد ایستاد و در برابر دشمنان هرگز سر خم نخواهد کرد.

متشکریم از این که فرصت خود را در اختیار خبرگزاری شبستان قرار دادید.

بنده هم از شما متشکرم که در حوزه دفاع مقدس کار می کنید و تلاش دارید تا این فرهنگ نورانی و الهی را ترویج کرده و برای آینده انقلاب راهکار ارائه بدهید.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل