ایستادگی کنونی نیروهای مقاومت در منطقه از برکات دفاع مقدس است


ایستادگی کنونی نیروهای مقاومت در منطقه از برکات دفاع مقدس است

کاشان- ایرنا- امام‌جمعه اردستان گفت: برکات دفاع مقدس در جهان بر همه واضح است و در کشورهای مسلمان و به ویژه خاورمیانه که گروه‌های مبارز مانند حزب الله در لبنان و انصار الله در یمن‌ که با دست خالی و ضعف مالی در برابر رژیم صهیونیستی و حکومت سعودی مردانه و مقاوم ایستاده‌اند، همه برگرفته از برکات آن هشت سال است.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه در مسجد جامع اردستان با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، افزود: امروز پنجمین روز این هفته است که به همه نیروهای مسلح که در هشت سال دفاع مقدس تلاش و مجاهدت کردند و پیروز شدند، تبریک می‌گوییم‌.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی برای یادگاران هشت دفاع مقدس و رزمندگان‌، این پرسش را مطرح کرد: چه چیزی جز ایمان، توکل برخدا، پیروی از حضرت امام (ره)و حمایت مردم مسلمان موجب پیروزی لشکر اسلام بر لشکر تا دندان مسلح عراق شد که با حمایت‌های همه جانبه دنیای استکبار و هم‌پیمانان آنها به جنگ نظام اسلامی آمده بودند.

امام‌جمعه اردستان اضافه کرد: الان کجا هستند صدام و حامیان غربی و عربی و دیگر طرفدارانش، در حالی که رزمندگان و ایثارگران شمع و چراغ محفل ما هستند و چون ستارگانی در جامعه می‌درخشند.

وی خطاب به مسئولان اظهار داشت: امیدواریم شما نیز مانند بسیجیان و رزمندگان در خدمت جامعه باشید، زیرا اگر چنین نبودید، شیطان درونتان رسوخ کردند و شما را به جان و مال مردم‌ خواهد خواند و در حق جامعه خیانت خواهید کرد.

دهشیری با اشاره به حضور برخی افراد در مرزهای غربی کشور برای شرکت در راهپیمایی اربعین اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند، با توجه به اینکه مرزهای عراق بسته شده و دولت آن کشور حضور زائران دیگر کشورها را ممنوع کرده است، نباید مردم‌ به مرزها بروند و باید تابع قانون باشند؛ پس وقتی حرف ایشان چنین است، همه باید پیروی کنند.

وی در ادامه با تبریک روز سالمندان، خواستار توجه‌ بیشتر مسئولان و خانواده‌ها به این قشر شد و حفظ منزلت آنها را ضروری دانست.

امام‌جمعه اردستان تاکید کرد: جامعه باید قدردان این قشر باشد و به آنها احترام کند، مسئولان هم به فکر معیشت این افراد باشند، هرچند کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک می‌کند، اما کافی نیست.

وی ساخت سرای سالمندان در اردستان را مطرح کرد و خواستار کمک مردم به تکمیل این مجموعه شد.

دهشیری با اشاره به شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: مسئولان بهداشت و درمان درخواست دارند، مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به کادر درمان و پرستاران کمک کنند، زیرا این قشر خسته هستند و افزایش بیماری، کار را برای آنها بسیار سخت‌تر می‌کند.

وی همچنین هفتم صفر، سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) را یادآوری کرد و گرامی‌داشت و با تسلیت این مناسبت به محضر امام زمان (عج) و تجلیل از مقام بالای ایشان گفت: متاسفانه نام ایشان خیلی سرزبان‌ها بوده اما کمتر جایی به نام ایشان است.

پیش از شیوع ویروس کرونا ۹۰۰ آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در سراسر کشور برگزار می‌شد و استان اصفهان با برگزاری ۹۰ آیین، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده بود.

شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان