پیاده رو موج شکن غربی انزلی به منظور بهسازی بسته شد


پیاده رو موج شکن غربی انزلی به منظور بهسازی بسته شد

رشت-ایرنا-فرماندار شهرستان بندرانزلی با بیان این که پیاده رو موج شکن انزلی نیازمند مناسب سازی است، گفت:  راه دسترسی به این محدوده تا زمان بهسازی مسیر بسته شد.  

اسماعیل میر غضنفری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : در حال حاضر تردد در موج شکن غربی انزلی بصورت موقت با دستور دادستانی این شهرستان محدود شده و این مکان پس از رفع نواقص موجود در پیاده راه و محل عبور و مرور مردم به زودی برای استفاده عموم بازگشایی خواهد شد.

وی تامین روشنایی محوطه، حصار کشی و نصب دوربین های مدار بسته را از اقداماتی عنوان کرد که باید در موج شکن غربی انزلی برای مناسب سازی انجام شود.

وی این مکان در حال احداث را محل امنی برای تردد مردم عادی ندانست و افزود : گارد ساحلی اداره کل بنادر و دریانوردی با همکاری نیروی انتظامی باید امنیت جان مردمی که از آن محدوده استفاده می کنند را تامین کنند.

بنا بر تاکید اعضای شورای تامین و شهرستان مرزی انزلی و دستور قضایی به منظور پیشگیری از سوانح احتمالی و حفظ امنیت و تردد شهروندان و بازدید کنندگان، عبور و مرور کلیه افراد به غیر از عوامل اجرایی بدلیل عدم تکمیل محوطه و روشنایی تا اطلاع ثانوی درطرح پیاده راه موج شکن غربی ممنوع اعلام شده است.

به دلیل ناامن بودن منطقه این مکان با دستور قضایی دادستان به طور موقت مسدود شده است.

بندرگاه انزلی با ۱۰ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری بیش از شش میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین بندرگاه ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

عملیات احداث موج شکن غربی انزلی به طول یکهزار و ۷۰۰ متر از شهریور سال ۱۳۸۷ آغاز شد و قرار بود تا پایان سال ۱۳۸۸ زیباسازی آن انجام شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان احداث پیاده راه و زیباسازی فضای گردشگری موج شکن را در راستای تعامل با شهر بندری انزلی و بهره بردن مردم از منظره زیبای دریا و مشاهده عملیات بندری بیان کرده بود.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری مرکز گیلان در عین ظرفیت حمل و نقلی دریایی بالا به دلیل دارا بودن جاذبه های گردشگری و مواهب طبیعی و الهی به عنوان یکی از مراکز مهم گردشگر پذیر استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد