ساخت تصفیه خانه شماره 2 فاضلاب پردیس با اعتبار 400 میلیارد تومانی آغاز می‌شود


ساخت تصفیه خانه شماره 2 فاضلاب پردیس با اعتبار 400 میلیارد تومانی آغاز می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: تصفیه‌خانه شماره 2 فاضلاب پردیس در آبان ماه با اعتبار 400 میلیارد تومان به رغم تحریم‌ها و تصور دشمن از کاهش ارزش پول ملی و از کار افتادن پروژه‌ها، در آبان ماه کلنگ زنی می شود.

سید مهدی هدایت روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از اصلی‌ترین موضوعات مورد پیگیری مجموعه شرکت عمران شهر جدید پردیس در سال‌های اخیر، بحث ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ جهت هدایت تمامی فاضلاب فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ مسکن مهر به سمت این تصفیه‌خانه بوده است.

وی ادامه داد: پس از حدود دو سال پیگیری‌تمام مجوزهای لازم جهت احداث این تصفیه‌خانه اخذ شد و در نهایت، فراخوان مناقصه جهت انتخاب پیمانکار ساخت این پروژه زیرساختی بزرگ در منطقه شرق تهران توسط شرکت عمران برگزار شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: در کنار تکمیل ابنیه مسکونی و تحویل واحدهای مسکن مهر به مالکان، ایجاد زیرساخت‌های زندگی نظیر ساخت پروژه‌های روبنایی و زیربنایی از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت عمران به شمار می‌رود.

هدایت افزود: پیمانکار این پروژه مطابق با فراخوان برگزار شده ظرف هفته‌های آینده انتخاب و پس از انتخاب، کلنگ احداث این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع وزارت راه و شهرسازی در آبان ماه بر زمین زده خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون از مجموع ۱۵.۵ کیلومتر مسیر خط اصلی انتقال فاضلاب فازهای مختلف مسکن مهر به محل تصفیه‌خانه، تنها حدود ۱.۵ کیلومتر از مسیر باقیمانده که توسط یک شرکت راهسازی در حال تکمیل است.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به اهمیت موضوع و زمان ساخت این پروژه بزرگ ، اظهار داشت : به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست، شرکت عمران اقدام به ایجاد دو لاگون (برکه تصفیه فاضلاب)موقت در محل این تصفیه‌خانه جدید خواهد کرد تا کلیه فاضلاب فاز ۸ و روستای باغ کمش به این لاگون‌ها هدایت شود.

هدایت ادامه داد: با همکاری شرکت آب و فاضلاب، مسیر خط انتقال فازهای ۵، ۹ و ۱۱ به تصفیه‌خانه موجود نیز در مراحل نهایی قرار دارد که تا زمان بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شماره دو، فاضلاب این فازها به صورت موقت به تصفیه‌خانه موجود هدایت شود.

وی از افتتاح ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه تامین منابع آب خبرداد و اظهار داشت: در کنار کلنگ‌زنی پروژه ۴۰۰ میلیاردی تصفیه خانه شماره دو در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه‌های مخزن آب شامل مخازن دو و چهار هزار متر مکعبی در فاز ۵، مخازن چهار و ده هزار متر مکعبی در فاز ۱۱ و همچنین مخزن بیست هزار متر مکعبی فاز ۹ در ماه آینده اجرایی خواهد شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد و پس از بارگزاری مسکن مهر این تعداد به ۶۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات