درخواست اهالی مغان رسیدگی به نحوه و موضوع واگذاری کشت و صنعت است 


درخواست اهالی مغان رسیدگی به نحوه و موضوع واگذاری کشت و صنعت است 

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: درخواست اهالی مغان رسیدگی به نحوه و موضوع واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل شب گذشته در حاشیه سفر رییس قوه قضاییه در خصوص واگذاری کشت و صنعت مغان اظهار کرد: سیستم قضایی هیچ مشکلی با خصوصی سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ندارد و معتقد به اجرای صحیح در راستای احقاق حق عامه و حفظ بیت المال در این راستا هستیم .

ناصر عتباتی با اشاره به مشکلات کشت و صنعت مغان افزود: این شرکت توسط مدیران دولتی خوب اداره نشد و بطوریکه در دولت متفاوت برای ۲ نفر از مدیران این شرکت پرونده های متعدد قضایی تشکیل شد.

وی با اشاره به واگذاری کشت و صنعت ادامه داد: طبق بررسی های صورت گرفته در دستگاه قضایی و دیگر دستگاه های نظارتی، با اعلام اینکه برنده اول این مزایده اهلیت لازم را ندارد، واگذاری به نفر اول مزایده ابطال شد اما شاهد بودیم بدون اینکه زمانی برای بررسی اهلیت برنده دوم مزایده باشد این واگذاری صورت گرفت در صورتیکه بررسی اهلیت برنده از به لحاظ اهمیت موضوع مهم و اساسی است .

عتباتی با اعلام اینکه طبق نظر دیوان محاسبات و سازمان بازرسی، اساس واگذاری مشکل دارد، تصریح کرد: کارشناسی های صورت گرفته به لحاظ اعتبار و تخصص در واگذاری این بنگاه اقتصادی مشکل دارد و به دلیل اتمام مهلت قانونی فاقد اعتبار می باشند و اصولا نمی توان این نظر کارشناسی را مبنای واگذاری قرار داد.

وی ادامه داد: در بعد تخصصی نیز کارشناسی، فاقد اعتبار می باشد بطوریکه شاهد هستیم یک کارشناس امور زراعی، به ابنیه و دیگر موارد کشت و صنعت نظر کارشناسی داده که این گونه کارشناسی، به دلیل نداشتن تخصص لازم فاقد اعتبار می باشد.و طبق نظر دیوان محاسبات، اشکالات مبنایی و قانونی در واگذاری وجود دارد و به عبارتی واگذاری غیر قانونی است .

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره نظر دیگر دستگاه های نظارتی و امنیتی اظهار کرد: در این زمینه وزارت اطلاعات بعداز ابطال واگذاری به برنده اول، طی نامه ای به سازمان خصوصی سازی رسما اعلام کرده است که باید با لحاظ کردن صورت حساب های مالی کشت و صنعت، کارخانجات موجود در این شرکت و ... ارزیابی مجدد صورت گیرد که متاسفانه این اتفاق نیفتاده و واگذاری به برنده دوم صورت گرفته است و اینکه چرا و با چه اصراری شاهد سریع این واگذاری هستیم خود باعث تعجب و سؤال است.

وی با بیان اینکه درخواست اهالی رسیدگی به نحوه و موضوع واگذاری کشت و صنعت است افزود: در این واگذاری اگر بنا بر ابقا است باید به لحاظ حق بیت المال و حق عامه پاسخ گو باشیم و اگر بنا بر ابطال است تلاش می کنیم در این مسئله مشکلی پیش نیاید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در