عملیات ارتش‌ عراق برای نابودی عناصر داعشی آغاز شد


عملیات ارتش‌ عراق برای نابودی عناصر داعشی آغاز شد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، کمیته اطلاع رسانی امنیتی در بیانیه ای اعلام کرد که این عملیات از روز گذشته (پنجشنبه) با هدف تامین امنیت مرزهای سه استان کرکوک، صلاح الدین و دیاله آغاز شده است. منطقه مرزی میان استان های کرکوک، صلاح الدین و دیاله معروف به «مثلث مرگ» از کانون های اصلی تحرک و فعالیت هسته های داعش در عراق به شمار می رود و در...

عملیات ارتش‌ عراق برای نابودی عناصر داعشی آغاز شد
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، کمیته اطلاع رسانی امنیتی در بیانیه ای اعلام کرد که این عملیات از روز گذشته (پنجشنبه) با هدف تامین امنیت مرزهای سه استان کرکوک، صلاح الدین و دیاله آغاز شده است.


منطقه مرزی میان استان های کرکوک، صلاح الدین و دیاله معروف به «مثلث مرگ» از کانون های اصلی تحرک و فعالیت هسته های داعش در عراق به شمار می رود و در ماه های گذشته حملات تروریست ها از این منطقه افزایش یافته است.

در همین حال، ارتش و نیروهای امنیتی عراق سه شنبه گذشته نیز یک عملیات نظامی بزرگ برای پاکسازی بقایای گروه تروریستی «داعش» در غرب این کشور آغاز کردند.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در این باره از آغاز عملیات «شیرهای بیابان» برای پاکسازی غرب این کشور (استان های الانبار و نینوا) از عناصر تروریستی خبر داد.

سرلشکر «یحیی رسول» گفت که هدف از این عملیات نابودی بقایای تروریست‌های داعش و پاکسازی منطقه از وجود آنها است.

دو استان الانبار و نینوا در غرب عراق به علت وجود مرزهای مشترک با سوریه از مناطق عمده ورود تروریست‌ها به این کشور و تحرک هسته‌های عناصر داعش هستند.

«نهاد تحقیق و تحلیل تروریسم» (TRAC) شهریور گذشته در گزارشی اعلام کرد که بازماندگان گروه تروریستی داعش تنها در ماه آگوست (مرداد) ۱۰۰ حمله در عراق انجام دادند که‌ در همسنجی با ژوئیه (تیر) ۲۵ درصد افزایش یافته است.

در گزارش نهاد تحقیق و تجزیه و تحلیل تروریسم عراق آمده بود که حملات داعش در درجه نخست در مناطق آزاد شده از اشغال تروریست‌ها متمرکز شده است.

در این گزارش تاکید شد که افزایش حملات نشان‌دهنده روند نگران کننده ظهور دوباره داعش از طریق هسته‌های خفته این گروه است که با وجود شکست سه سال پیش در عراق، همچنان باعث نگرانی منطقه‌ای و جهانی شده است.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق اواخر مرداد گذشته پیش از سفر به واشنگتن گفته بود که کشورش همچنان برای مقابله با تهدید گروه تروریستی داعش به کمک سایر کشورها نیاز دارد، حتی اگر کاخ سفید متعهد به کاهش حضور نظامیانش در این کشور درگیر جنگ باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟