پروژه جاده الیگودرز به مسجدسلیمان ردیف اعتباری گرفت


پروژه جاده الیگودرز به مسجدسلیمان ردیف اعتباری گرفت

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه جاده الیگودرز به مسجدسلیمان ردیف اعتباری گرفت.

محمد خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم و استراتژیک شهرستان الیگودرز هم‌مرز بودن با استان‌های خوزستان، اصفهان، چهارمحال بختیاری و مرکزی است اما بی‌گمان هنگامی این مجاورت ارزشمند و مثمر ثمر واقع می‌شود که ارتباط زمینی به‌صورت مستقیم برقرار باشد.

وی تصریح کرد: اتصال الیگودرز به خوزستان با توجه به مبادلات فرهنگی و اقتصادی یکی از آرزوهای دیرینه مردم و مسئولان بود که همواره سخن از اجرای آن به میان می‌آمد و در نهایت مغفول و در حد یک رؤیا باقی می‌ماند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس خاطرنشان کرد: با آغاز دوره دهم مجلس شورای اسلامی اجرای این طرح به‌عنوان یکی از برنامه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

خدابخشی اضافه کرد: طرحی که اجرای آن علاوه بر کاهش مسیر زمینی تهران به جنوب بسیاری از روستاهای منطقه را در برگرفته و توسعه گردشگری و اقتصادی و منافع بسیاری را نصیب شهرستان می‌کند.

وی بیان کرد: اما به‌رغم موانع و مشکلات موجود مطالعه و احداث جاده الیگودرز به مسجدسلیمان به‌عنوان یک پروژه ملی در بودجه سال ۹۷ کشور ردیف گرفت تا این رؤیا به واقعیت تبدیل شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس ادامه داد: پروژه‌ای مهم و تأثیرگذار بر توسعه و پیشرفت شهرستان الیگودرز که با پیگیری‌های مستمر اکنون به‌عنوان یک پروژه ملی ردیف اعتباری گرفت.

خدابخشی اظهار کرد: کار ساخت آن با تکمیل و تجهیز کارگاه، راه‌اندازی و اخذ مجوز کارخانه‌های تولید مصالح شامل سنگ‌شکن، ماسه شور، بچینگ پلانت و تولید شن و ماسه مورد نیاز برای عملیات بتنی، احداث راه‌های دسترسی به انجام آزمایشات گمانه‌های مربوط به پایه‌های پل‌های بزرگ پروژه، خاک‌برداری پرتابل و آماده‌سازی ورودی و خروجی برای آغاز عملیات حفاری و احداث تونل شماره ۱، اجرای سایت برداری و پی‌کنی و آماده‌سازی جهت ساخت آبروهای بتنی پروژه، ساخت و تأمین راه‌های انحرافی جایگزین برای حفظ جریان تردد موجود محلی و پشتیبانی جهت شروع به ساخت آبروها، اجرای پرده‌های آب‌بند بتنی و سنگی محافظ جاده در مجاورت رودخانه، اجرای فونداسیون و دیوار حائل بتنی محافظ بدنه راه، اجرای عملیات خاک‌برداری و سنگ برداری و برش ترانشه‌ها، بارگیری و حمل و خارج کردن مصالح ناشی از عملیات خاکی از محل انجام پروژه و حمل به محل دپو، تهیه خاک مناسب و اجرای لایه‌های خاک‌ریزی و راکفیل در بخش‌های مختلف مسیر با کارفرمایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و مشاوره شرکت مهندسین مشاور راه یاب ملل به همراه پیمانکاری شرکت ساختمانی ویسا، در حال احداث است تا آینده‌ای روشن را برای این شهرستان رقم بزند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها