کشاورز میاندوآبی از هر هکتار 203 تن پیاز برداشت کرد


کشاورز میاندوآبی از هر هکتار 203 تن پیاز برداشت کرد

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: حسن خضری‌وند کشاورز اهل روستای ملاکندی از توابع بخش مرکزی این شهرستان با تولید 203 تن پیاز از هر هکتار عنوان نخست را در آذربایجان‌غربی به خود اختصاص داد.

علی دیانتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کشاورز میاندوآبی در حالی موفق به کسب مقام نخست استانی در رقابت‌های انتخاب و معرفی نمونه‌های برتر بخش کشاورزی در تولید محصول پیاز شده که متوسط تولید محصول پیاز در این شهرستان در هر هکتار ۶۵ تن است.

وی افزود: راهنمایی‌ کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی و همکاری و مشارکت خود کشاورز در راستای بهره‌گیری از دانش فنی و علم روز، رعایت کلیه اصول فنی و به زراعی، تغذیه اصولی، تاریخ مناسب کاشت و استفاده از نوار آبیاری تیپ از دلایل تولید بیشتر محصول و کسب عنوان نمونه استانی است.

وی اضافه کرد: امسال ‌هزار و ۳۸۱ هکتار از اراضی زراعی میاندوآب‌ به کشت محصول پیاز اختصاص یافته است که در مقایسه با سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۹۰ هزار تن محصول پیاز از مزارع میاندوآب برداشت شود، گفت: امسال حدود ۸۳ درصد از مزارع پیاز این شهرستان به مساحت بیش از ‌هزار و ۱۴۳ هکتار به نوار آبیاری تیپ مجهز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب بیان کرد: تغییر روش‌های سنتی و توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در راستای اجرای برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه و پیشبرد اهداف سازمان جهاد کشاورزی به منظور افزایش بهره‌وری آب در تولید محصولات کشاورزی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار، جهاد کشاورزی است.

دیانتی افزود: در همین راستا در سال زراعی ۹۸-۹۹ در بیش از ۲ هزار هکتار از محصولات زراعی نظیر پیاز، گوجه فرنگی، چغندر قند و سبزی و صیفی از نوار آبیاری تیپ استفاده شده است.

میاندوآب دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۱۲ هزار و ۶۱۰ هکتار از این میزان باغ‌ و مابقی را اراضی زراعی تشکیل می‌دهد؛ سیب و انگور عمده‌ترین محصولات باغی و گندم، جو، چغندرقند و یونجه نیز محصولات زراعی عمده این شهرستان را تشکیل می‌دهد.

بیش از ۵۰ نوع محصول کشاورزی در این شهرستان تولید می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا