عملکرد بورس در هفته‌ای که گذشت چگونه بود؟


عملکرد بورس در هفته‌ای که گذشت چگونه بود؟

شاخص کل بورس علیرغم روند منفی که در کل هقته در پیش گرفته بود، در ادامه معاملات امروز روند صعودی به خود گرفت و وارد کانال یک میلیون و 611 واحدی شد.

عملکرد بورس در هفته‌ای که گذشت چگونه بود؟
به گزارش پول نیوز، در ادامه نگاهی به روند افت و خیز بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت داشته ایم که از نظر می‌گذرد:

شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی اولین روز از هفته جاری، روندی نزولی به خود گرفت و مجددا به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد عقب گرد کرد، اما در ساعات میانی حرکت صعودی خود را آغاز کرد و تا مرز یک میلیون و ۷۰۹ هزار واحد پیش رفت. در نهایت و در ساعات پایانی شاخص بورس مجددا نزولی شد و در رقم یک میلیون و ۶۹۹ هزار واحد ایستاد.

پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان و بانک ملت نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گلگهر و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی بازار بورس گذاشتند. همچنین بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت، بانک صادرات ایران، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و ایران خودرو نماد‌های پربیننده این بازار بودند.

روز پس از آن نیز شاخص با بیش از ۴۵ هزار واحد ریزش به عدد یک میلیون و ۶۵۴ واحدی رسید و نماد‌های فولاد، فملی، شپنا، وبملت، شبندر، خودرو و خساپا امروز بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس داشته اند.

شاخص کل بورس در معاملات روز دوشنبه ۳۱ شهریور ماه به عدد یک میلیون و ۶۵۲ هزار واحدی رسید. این در حالی است که شاخص کل هم وزن نیز کاهشی بیش از ۲۸۰۰ واحد را نشان می‌دهد و این به معنای یکپارچه سرخپوش بودن بازار است.

شاخص بورس در پایان معاملات اولین روز از پاییز با ریزش ۱۳ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۸۱ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز قرمز پوش شد و با افت ۳ هزار واحدی، ۴۱۲ هزار و ۸۸۸ واحد را ثبت کرد. شاخص کل فرابورس نیز به ۱۷ هزار و ۷۱۲ واحد رسید. «فولاد»، «فملی» و «شپنا»، سه نماد با بیشترین اثر منفی بر ساخص بودند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات دومین روز از پاییز با رشد ۳۰ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۶۱۱ هزار واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۵۵۱ واحدی، ۴۱۳ هزار و ۴۳۰ واحد را ثبت کرد. شاخص کل فرابورس هم به ۱۸ هزار و ۳۵ واحد رسید. «فولاد»، «فارس» و «تاپیکو» بیشترین تاثیر مثبت را در سبزپوشی شاخص داشتند.

با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید